Taxi & Driver
Uber
H Beat "χτυπάει" στα ίσια την Uber με την βοήθεια της Daimler

H Beat «χτυπάει» στα ίσια την Uber με την βοήθεια της Daimler

Η Uber τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να τα βρίσκει αρκετά σκούρα, τόσο με τις αρχές των πόλεων εκτός ΗΠΑ στις οποίες δραστηριοποιείται, είτε βρίσκοντας μπροστά της νέους ανταγωνιστές, οι οποίοι της παίρνουν ένα σεβαστό μερίδιο αγοράς.

Το νέο πεδίο μάχης για την Uber είναι η πόλη του Μεξικό, μια από τι πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του κόσμου και ο ανταγωνιστής της δεν είναι άλλος από την δικής μας, την ελληνικής καταγωγής BEAT. H Beat μπορεί να αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα εντός των τειχών με τους ταξιτζήδες οι οποίοι θεωρούν απειλή την βαθμολόγηση των οδηγών από τους πελάτες, όμως στο εξωτερικό που δραστηριοποιείται διαπρέπει. Πως όμως καθορίστηκε η Πόλη του Μεξικό σαν το πεδίο μάχης ανάμεσα στις δύο εταιρείες; Η Didi Chuxing η οποία ήταν και η εταιρεία διαμερισμού που έδιωξε την Uber από την αγορά της Κίνας, αποφάσισε να μεταφέρει την μάχη κοντά στο γήπεδο της Uber και αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη της στο Μεξικό, σε μια πόλη που ήδη δραστηριοποιείται η αμερικανική εταιρεία. Όμως δεν είναι μόνο αυτές οι δύο που θα «χτυπηθούν» στην αγορά του Μεξικό.

Στην ίδια περιοχή θα ξεκινήσει άμεσα δραστηριότητες και η δική μας BEAT, με την στήριξη και την συνδρομή φυσικά της Daimler, η οποία άλλωστε και την έχει εξαγοράσει. Σε δηλώσεις του στο Bloomberg ο ιδρυτής της BEAT Νίκος Δρανδάκης είπε πως «θέλουμε να είμαστε αδίστακτοι, έχουμε ότι χρειάζεται για να διεκδικήσουμε και να αποκτήσουμε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς του Μεξικό». Η BEAT έχει ήδη παρουσία στην Λατινική Αμερική και πιο συγκεκριμένα στη Λίμα του Περού, όμως είναι η πρώτη φορά που θα αναμετρηθεί στα ίσια με την Uber και την Didi. Η Πόλη του Μεξικό είναι κομβικής σημασίας για την λατινική Αμερική αφού τα 21 εκατομμύρια των κατοίκων της έχουν ανεπαρκείς συγκοινωνίες και πολλά άτομα που χρειάζονται συμπληρωματική εργασία, κάτι που σημαίνει πρόθυμους οδηγούς.

«Αυτή είναι μια μεγάλη αγορά και είναι μια καλή αγορά επειδή η κινητικότητα είναι ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα εδώ», δήλωσε ο Fernando Páez, σύμβουλος μεταφορών στο Ινστιτούτο Παγκόσμιων Πόρων στην πρωτεύουσα του Μεξικού.

Η παρουσία της Beat στην Λίμα θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένη αφού μετά από 3 χρόνια παρουσίας έγινε η πρώτη εταιρεία στις υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ κατάφερε και πέταξε από την αγορά την Uber η οποία δεν κατάφερε να την ανταγωνιστεί. Πέρυσι η εταιρεία αγοράστηκε από τη Daimler AG της Mercedes Benz, η οποία κατέβαλε περίπου 45 εκατομμύρια δολάρια και άφησε τον Δρανδάκη υπεύθυνο. Από τότε, η Beat τετραπλασιάστηκε σε μέγεθος, έφτασε τους 400 εργαζόμενους και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Μπογκοτά και στο Σαντιάγκο, όπου κατά το πρώτο έτος καταχώρησε πάνω από ένα εκατομμύριο χρήστες.

Η αγορά του Μεξικό είναι η πιο δύσκολη αποστολή μέχρι τώρα για την BEAT καθώς η Uber έχει ήδη μια αξιοπρεπή εγκατεστημένη βάση στην πόλη και η Didi μπαίνει στην αγορά αποφασισμένη να πετύχει. Η ΒΕΑΤ είχε προσπαθήσει και στο παρελθόν (2014) να μπει στην αγορά του Μεξικό, όμως η έλλειψη κεφαλαίων τότε την είχε «φρενάρει»

Τώρα όμως, και με την συνδρομή και την βοήθεια της Daimler, οι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές για την Ελληνική εταιρεία.

Ηλίας Κουκουτσάς, www.emea.gr