Taxi & Driver
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ρεζέρβα

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μία σχέση;

Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μία μόνο σχέση. Σε αντίθεση με τα συμβατικά οχήματα που διαθέτουν ακόμα και 6 σχέσεις, οι επιδόσεις των ηλεκτρικών δεν μπορού να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο ακόμα.

Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό, οφείλεται στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά είναι αυτόματα, γιατί ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί πρακτικά να λειτουργήσει από μηδέν στροφές, εκκινώντας το αυτοκίνητο από τη στάση.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη μία σχέση, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Τι είναι το κιβώτιο ταχυτήτων;

Το κιβώτιο ταχυτήτων πρόκειται για ένα σύστημα γραναζιών, που υποπολλαπλασιάζει την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα, αυξάνοντας την ροπή ώστε να κινηθούν οι τροχοί. Ο ρόλος του είναι να καλύπτει την αλλαγή στη σχέση μετάδοσης.

Πως λειτουργεί ένα κιβώτιο ταχυτήτων

Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων των οχημάτων, εξυπηρετεί 2 κύριους σκοπούς:

  • Κάλυψη της αλλαγής στη σχέση μετάδοσης
  • Διατήρηση σταθετής λειτουργίας κινητήρα

Κάλυψη της αλλαγής στη σχέση μετάδοσης

Παραδείγματος χάριν, αν γινόταν να συνδεσεί κάποιος απευθείας σε έναν κινητήρα ένα τροχό, θα έβλεπε ότι θα περιστρεφόταν αυτομάτως με την ίδια γωνιακή ταχύτητα. Με απλά λόγια, με 900 στροφές ανά λεπτό, όπως είναι συνήθως στο ρελαντί.

Αν η μέση διάμετρος του τροχού αγγίζει τα 0,65 μέτρα, από τη στάση, το όχημα θα βρίσκεται ξαφνικά να κινείται με μία ταχύτητα περίπου των 110 km/h.

Αν ο οδηγός έφτανε την επιτάχυνση μέχρι τις στροφές του κόφτη, δηλαδή στις 6.500 rpm, η θεωρητική ταχύτητα του τροχού θα έφτανε τα 780 km/h.

Το εύρος λειτουργίας για τους περισσότερους κινητήρας κυμαίνεται από τις 900 έως τις 6.500 στροφές ανά λεπτό. Για αυτό και θα έπρεπε να βρεθεί μία λύση ώστε να μειωθεί η «αναλογία» περιστροφής. Στόχος, είναι το αυτοκίνητο να είναι σε θέση να κινείται, χωρίς προβλήματα.

Διατήρηση σταθετής λειτουργίας κινητήρα

Οι συμβατικοί κινητήρες έχουν ένα εριορισμένο εύρος λειτουργίας, το οποίο κυμαίνεται από τις 900 έως και τις 6.500 στροφές. Σε λιγότερες στροφές ένας τέτοιος κινητήρας δεν μπορεί να διατηρήσει σταθερή λειτουργία.

Αντίστοιχα, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, μεγαλώνει η κατανάλωση, ο θόρυβος, ενώ αυξάνεται και η φθορά του συνόλου. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, δημιουργήθηκαν οι περισσότερες σχέσεις κιβωτίου.

Μάλιστα, οι σχέσεις αλληλοσυμπληρώνονται στο εύρος των ταχυτήτων κίνησης, ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί σε μία βέλτιστη περιοχή στροφών. Έτσι, η πρώτη είναι η πιο κοντή, για αυτό και βοηθά στην εκκίνηση. Ωστόσο, δεν μπορεί να υπερβεί τα 40-45 km/h.

Αντίστοιχα, η δευτέρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα 20-90 km/h, με τους οδηγούς βέβαια να αλλάζουν σε τρίτη ώστε να μπορέσουν να ρίξουν πάλι τις στροφές.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μόνο ταχύτητα
Κιβώτιο ταχυτήτων

Μία σχέση στο κιβώτιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Όπως προαναφέραμε, οι ταχύτητες είναι αναγκαίες για την διατήρηση της λειτουργίας και της αυξανόμενης ισχύος στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αντιθέτως, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, δηλαδή από 0 έως 20.000 σ.α.λ, χωρίς να απαιτούν την αλλαγή σχέσης. Μάλιστα, σύμφωνα με το Drive, η τεχνολογία τους, επιτρέπει να προσφέρουν τη μέγιστη τιμή ισχύος και ροπής.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί πρακτικά να λειτουργήσει από μηδέν στροφές, είναι σε θέση και να εκκινήσει το αυτοκίνητο από στάση.

Προσπάθειες προσθήκης επιπλέον σχέσεων από αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να προσθέσουν επιπλέον σχέσεις στο κιβώτιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς προσπαθούν να τα φέρουν στο ίδιο ίπεδο με τα συμβατικά. Ωστόσο οι προσπάθειες τους μέχρι στιγμής φαίνεται ότι δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μερικές από τις εταιρείες που μάχονται σε αυτή την προσπάθεια είναι οι εξείς:

  • Tesla
  • Toyota
  • Ford

Tesla

Πριν κάποια χρόνια η Tesla προσπάθησε να αυξήσει τις προσφερόμενες σχέσεις του κιβωτίου σε δύο, στο Model S. Ωστόσο, δεν ήταν κατάλληλο εμπορικά, για αυτό και προχώρησε στη παραγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μία μόνο σχέση, κατασκευασμένο από την ZF.

Toyota

Η Toyota φαίνεται τον τελευταίο καιρό ότι θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα φέρει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αποδειξή αποτελούν δημοσιεύσεις εκπροσώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι παρουσίασαν μία νέα πατέντα, η οποία αποσκοπεί σε αυτό το σκοπό.

Το νέο σύστημα έχει έξι σχέσεις και προσαρμόζει τον ηλεκτροκινητήρα στα δεδομένα των ταχυτήτων.

Ford

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Cars Electric, η Ford προσπαθεί να ακολουθήσει τα βήματα της Toyota, μέσω του νέου της μοντέλου, του Mustang S650. Το συγκεκριμένο μοντέλο, με βάση την παρουσίαση της εταιρείας πρόκειται να διαθέτει ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.