Taxi & Driver
καλοκαίρι
Γεμάτες οι λιγοστές πιάτσες με ταξί – Ανάκαμψη της κίνησης το φετινό καλοκαίρι

Γεμάτες οι λιγοστές πιάτσες με ταξί – Ανάκαμψη της κίνησης το φετινό καλοκαίρι

Ανάκαμψη της κίνησης στα ταξί με δειλά αλλά σταθερά βήματα καταγράφεται τους τελευταίους μήνες με τους ιδιοκτήτες και οδηγούς να κάνουν λόγο για ένα «καλό» καλοκαίρι μετά από πολλά χρόνια βαθειάς κρίσης.

Μιλώντας στο movenews.gr ο πρόεδρος τους ΣΑΤΑ Θ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι το φετινό καλοκαίρι υπήρξε αυξημένη κίνηση τόσο από τουρίστες όσο και από εγχώριους πελάτες με τον κλάδο να κάνει λόγο για μια καλή σαιζόν μετά από πολυετή πτώση εσόδων.

«Με την έξοδο της uber από την ελληνική αγορά σταμάτησε η υποκλοπή έργου και αυξήθηκε η κίνηση ενώ εμφανής είναι και η ανάκαμψη από την κρίση στην εγχώρια αγορά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπερόπουλος. Δεν είναι τυχαίο ότι το φετινό καλοκαίρι η αναμονή στο αεροδρόμιο μειώθηκε στις περίπου δύο ώρες όταν πριν από ένα χρόνο ξεπερνούσε τις 8 ώρες!

Ωστόσο ανέφερε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κλάδου κυρίως στην Αττική είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης ταξί. Η κατάργηση της άτυπης πιάτσας των ταξί στο Μοναστηράκι αναζωπύρωσε την αντιπαράθεση μεταξύ του Δήμου της Αθήνας και των οδηγών ταξί.

«Αν και έχουν θεσμοθετηθεί για τους δήμους και η απουσία τους επιφέρει βαριά πρόστιμα ωστόσο πολλοί δήμοι ακόμα δεν έχουν κατασκευάσει πιάτσες ταξί. Ωστόσο επειδή για πολλούς δήμους ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι με πυρκαγιές και πλημμύρες ακόμα ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί» είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.

Μάλιστα υποστήριξε ότι πολλοί δήμοι αντιδρούν στη δημιουργία χώρων στάθμευσης σε κεντρικά σημεία και πλατείες, ενώ χαρακτήρισε τον πιο δύσκολο δήμο για τους επαγγελματίες ταξί το δήμος της Αθήνας.

«Η απουσία χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης μας οδηγεί κυρίως το βράδυ στην παράνομη στάθμευση προκαλώντας σημαντικά προβλήματα με την αστυνομία» αναφέρει ο κ. Λυμπερόπουλος.

Οι παράνομες πιάτσες δημιουργούνται σε μέρη με αυξημένη κίνηση όπως νοσοκομεία, μετρό, τουριστικά αξιοθέατα κ.α, όπου υπάρχουν οριοθετημένες νόμιμες πιάτσες. Για το λόγο αυτό ο ΣΑΤΑ χαρακτηρίζει απαραίτητες τις πιάτσες ταξί καθώς όπως αναφέρουν τα μέλη του η νοοτροπία του Έλληνα που χρησιμοποιεί ταξί έχει αλλάξει εντελώς: Έχει σχεδόν εξαφανιστεί ο επιβάτης που περιμένει πλέον στο δρόμο και σηκώνει το χέρι του για να πάρει ταξί. Οι περισσότεροι ξέρουν ότι υπάρχουν πιάτσες στους σταθμούς του μετρό και έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν σε αυτές. Μάλιστα επισημαίνουν ότι είναι εντελώς ασύμφορο πλέον να κάνουν χιλιόμετρα χωρίς επιβάτη και γι΄ αυτό επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις πιάτσες.

Ο ΟΑΣΑ

Στη χωροθέτηση ολοένα και περισσοτέρων χώρων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ, εφόσον πληρούνται τα αναγκαία συγκοινωνιακά κριτήρια, προχωρά ο ΟΑΣΑ, με τελευταίο παράδειγμα τη νέα θέση στάσης – στάθμευσης πλησίον του σταθμού Μετρό «Αγία Μαρίνα». Ο Οργανισμός έχει εκδώσει εγκριτικές αποφάσεις για τη χωροθέτηση 143 χώρων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ σε 35 Δήμους της Περιφέρειας Αττικής, με συνολική χωρητικότητα 745 θέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν εγκριθεί 41 χώροι στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ σε 30 σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Προαστιακός) με συνολική χωρητικότητα 231 θέσεων ΤΑΞΙ, 20 χώροι στάσης – στάθμευσης σε 20 νοσοκομεία με συνολική χωρητικότητα 116 θέσεων, 79 χώροι στάσης -στάθμευσης σε κεντρικά σημεία εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού με συνολική χωρητικότητα 388 θέσεων ΤΑΞΙ και 3 χώροι στάσης – στάθμευσης πλησίον 3 μεγάλων ξενοδοχείων με συνολική χωρητικότητα 10 θέσεων.

Οι θέσεις στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ έχουν ως κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των επιβατών και χωροθετούνται πλησίον σημείων σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων (σταθμοί Μέσων Σταθερής Τροχιάς, νοσοκομεία, κεντρικά σημεία της πόλης, πλατείες, αεροδρόμια, αθλητικά κέντρα, εμπορικά κέντρα κ.ά.).

Βασικά κριτήρια χωροθέτησης θέσεων ΤΑΞΙ είναι:

-η εξασφάλιση της ομαλής  και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας στις θέσεις αυτές και η διατήρηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού,

-η τεχνική εφικτότητα της χωροθέτησης των θέσεων, σε οδούς με επαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ώστε να μην παρεμποδίζεται η διερχόμενη κυκλοφορία οχημάτων.