Site icon Taxi & Driver

Φυσικό αέριο κίνησης για οικονομία έως και 60%

Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel, προσφέροντας σημαντική οικονομία.

Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν πολύ καλές επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου, την απόδοση και τη μείωση των ρύπων.
Ακόμη, με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.

 

Τι συμβαίνει με τα επαγγελματικά

Τα επαγγελματικά οχήματα, ελαφρά ή βαρέα, διανύοντας κατά μέσο όρο πολλαπλάσια χιλιόμετρα σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα σε ετήσια βάση, το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας τους επηρεάζεται σημαντικά από το κόστος του καυσίμου που χρησιμοποιούν. Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί από τη ΔΕΠΑ προσδιορίζουν, έστω και χονδρικά, τα οφέλη για έναν επαγγελματία από τη χρήση του FISIKON.

Δεδομένου ότι τα εν λόγω οχήματα (ελαφρά ή βαρέα) διανύουν σε ετήσια βάση αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων, αποτελούν έναν από τους βασικούς κλάδους της αγοράς αυτοκινήτων στον οποίο εστιάζει η στρατηγική της εταιρείας. Εξάλλου, με αυτόν τον τρόπο θα καταστούν δυνατές και οι γρηγορότερες αποσβέσεις στον δεύτερο στρατηγικό στόχο της ΔΕΠΑ, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού που προσφέρει.

Αν ένα βενζινοκίνητο όχημα μετατραπεί για να κάνει χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, ή αντικατασταθεί με ένα όχημα CNG, τότε το όφελος για τον ιδιοκτήτη του μεταφράζεται σε μείωση του κόστους καυσίμου κατά 60% – 65%. Στην περίπτωση της υποκατάστασης του πετρελαίου κίνησης ή και του υγραερίου από το φυσικό αέριο, το όφελος στο κόστος καυσίμου είναι της τάξης του 40%.

 

Πλεονεκτήματα χρήσης φυσικού αερίου 

 

Tο φυσικό αέριο στον κόσμο με μια ματιά…

Exit mobile version