Taxi & Driver

Φυσικό αέριο κίνησης για οικονομία έως και 60%

Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel, προσφέροντας σημαντική οικονομία.

Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν πολύ καλές επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου, την απόδοση και τη μείωση των ρύπων.
Ακόμη, με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.

 

Τι συμβαίνει με τα επαγγελματικά

Τα επαγγελματικά οχήματα, ελαφρά ή βαρέα, διανύοντας κατά μέσο όρο πολλαπλάσια χιλιόμετρα σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα σε ετήσια βάση, το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας τους επηρεάζεται σημαντικά από το κόστος του καυσίμου που χρησιμοποιούν. Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί από τη ΔΕΠΑ προσδιορίζουν, έστω και χονδρικά, τα οφέλη για έναν επαγγελματία από τη χρήση του FISIKON.

Δεδομένου ότι τα εν λόγω οχήματα (ελαφρά ή βαρέα) διανύουν σε ετήσια βάση αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων, αποτελούν έναν από τους βασικούς κλάδους της αγοράς αυτοκινήτων στον οποίο εστιάζει η στρατηγική της εταιρείας. Εξάλλου, με αυτόν τον τρόπο θα καταστούν δυνατές και οι γρηγορότερες αποσβέσεις στον δεύτερο στρατηγικό στόχο της ΔΕΠΑ, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού που προσφέρει.

Αν ένα βενζινοκίνητο όχημα μετατραπεί για να κάνει χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, ή αντικατασταθεί με ένα όχημα CNG, τότε το όφελος για τον ιδιοκτήτη του μεταφράζεται σε μείωση του κόστους καυσίμου κατά 60% – 65%. Στην περίπτωση της υποκατάστασης του πετρελαίου κίνησης ή και του υγραερίου από το φυσικό αέριο, το όφελος στο κόστος καυσίμου είναι της τάξης του 40%.

 

Πλεονεκτήματα χρήσης φυσικού αερίου 

  • Οικονομία έως και 60% σε σχέση με άλλα καύσιμα
  • Μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM
  • H χρήση φυσικού αερίου συμβάλλει θετικά στην πραγματοποίηση του ευρωπαϊκού στόχου για εξοικονόμηση ενέργειας και απαντά στις επιταγές της ΕΕ για θέσπιση κινήτρων προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο
  • Έχει περισσότερη ενέργεια από τα άλλα καύσιμα (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο)
  • To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
  • Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.

 

Tο φυσικό αέριο στον κόσμο με μια ματιά…

  • 40 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αέριου θα κυκλοφορούν στον κόσμο μέχρι το 2025
  • 40.000 σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου θα έχουν κατασκευαστεί μέχρι το 2026
  • Τα πιο γνωστά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις
  • Κατά το διάστημα 2015-2025, η αγορά οχημάτων φυσικού αερίου, σε ετήσια βάση αναμένεται να αυξηθεί κατά 5%-7%
  • Κυβερνήσεις, φορείς και επιχειρήσεις συνεργάζονται για την ανάπτυξη υποδομών φυσικού αερίου
  • Εταιρείες παροχής υπηρεσιών Logistics, πολυεθνικές και επιχειρήσεις που διαθέτουν επαγγελματικούς στόλους για τη μεταφορά εμπορευμάτων χρησιμοποιούν οχήματα
  • Μεγάλοι όμιλοι όπως η UPS πρόσφατα επένδυσε 100 εκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει 12 σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου ενώ θα προσθέσει 380 φορτηγά στο στόλο της
  • Το αεροδρόμιο Dallas Fort Worth  στη Βόρεια Αμερική επένδυσε σε οχήματα φυσικού αερίου  και είναι ένα από τα 23 σε όλο τον κόσμο που πέτυχε «Carbon Neutral status» φθάνοντας στο υψηλότερο περιβαλλοντικό επίπεδο για αεροδρόμιο.