Taxi & Driver
Fiat 500L
Fiat 500L 0.9 TwinAir CNG: Συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 900 χλμ.

Fiat 500L 0.9 TwinAir CNG: Συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 900 χλμ.

Ο κινητήρας 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS κινεί και το Fiat 500L στην έκδοση με φυσικό αέριο, χαρίζοντάς του σημαντική οικονομία στις μετακινήσεις και αισθητά χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι δικύλινδρος turbo, διπλού καυσίμου, χρησιμοποιεί φυσικό αέριο ως καύσιμο για την κίνησή του ή και βενζίνη και παρέχει μέγιστη ισχύ 80 hp και αυξημένη ροπή 14,0 Kgm. Τα πλεονεκτήματα της διπλής λειτουργίας του κινητήρα είναι φυσικά η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά και η μεγαλύτερη αυτονομία.  Με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της κατανάλωσης, ο κινητήρας ρυθμίστηκε ώστε να αποδίδει 80 ίππους (5 λιγότερους σε σχέση με την έκδοση βενζίνης). Έτσι η μέση κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ.(στη θεωρία)  ενώ η συνδυαστική αυτονομία, υπό προϋποθέσεις και οικονομική οδήγηση, ξεπερνά τα 900 χλμ.

Ο TwinAir Turbo Natural Power είναι ένας έξυπνος κινητήρας που ενώ συνδυάζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο 6 σχέσεων δεν στερεί τίποτα από την οδηγική απόλαυση αφού κινεί το ευρύχωρο αμάξωμα μήκους 4,147 mm με όλη την απαραίτητη σβελτάδα. Στο θέμα των επιδόσεων οι διαφορές είναι απειροελάχιστες, με το 500L να κινείται το ίδιο απροβλημάτιστα σε όλες τις συνθήκες, ανεξαρτήτως επιλεγμένου καυσίμου και χωρίς καμία διαφορά στον εκπεμπόμενο από τον κινητήρα θόρυβο.

Κατά τα άλλα, η συγκεκριμένη έκδοση του Fiat 500L δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες.  Παρά το γεγονός ότι οι εξωτερικές διαστάσεις του -ιδιαίτερα στο μήκος- παραπέμπουν σε σουπερμίνι νέας γενιάς, στο εσωτερικό τα πράγματα αλλάζουν προς το μεγαλύτερο, καθώς φωνάζει δυνατά ότι είναι ένα MPV με τα όλα του. Ο διάκοσμος είναι μοντέρνος, αποτελείται από διάφορα σχήματα και υλικά, τα οποία όμως δεν δείχνουν ξένα μεταξύ τους. Η συνολική εικόνα συμβάλει στη διαμόρφωση μιας νεανικής ατμόσφαιρας, ενώ υπάρχουν αρκετά στοιχεία διαφορετικότητας, ως είθισται σε ιταλικό αυτοκίνητο, με την υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου πίνακα οργάνων.

Στο κομμάτι της πρακτικότητας υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας, τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και το εσωτερικό των θυρών, μαζί με ένα επιπλέον ντουλαπάκι πάνω από το κλασσικό του συνοδηγού. Σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός διαθέτει χωρητικότητα που διαμορφώνεται από 343 έως 400 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος.

Χαρακτηριστικά

  • Τιμή από: 18.500 ευρώ,
  • Τεκμήριο: 4.000 ευρώ,
  • Τέλη κυκλοφορίας: 102,9 ευρώ,
  • Κόστος καυσίμου CNG/100 χλμ: 3,38 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 875 κ.εκ., Ισχύς (CNG): 80/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή (CNG): 140/2.500 Nm/σ.α.λ., Ισχύς (βενζίνη): 85/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή (βενζίνη): 145/1.900 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα (CNG/βενζίνη): 16,3/15,0 δλ., Τελική ταχύτητα (CNG/βενζίνη): 163/167 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (CNG/βενζίνη): 3,9 kg/100 χλμ. / 5,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (CNG/βενζίνη): 105/137 γρ./χλμ., Βάρος: 1.465 κιλά, Χώρος αποσκευών: 330 λτ., Ρεζερβουάρ CNG/βενζίνης: 14,0 kg/50 λτ.