Taxi & Driver
Φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος
Το ηλεκτρικό Kia EV6 Long Range AWD

Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Αλλαγές σε ταξί, εταιρικά και ενοικιαζόμενα ΙΧ

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνδυασμό με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν προετοιμάσει καινούριες νομοθεσίες σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέσω του Κλιματικού Νόμου, η χώρα θα μπορέσει να συμμορφωθεί με τις επιταγές της “Πράσινης Συμφωνίας”. Ως αποτέλεσμα, θα μειωθεί σημαντικά η ατμοσφαιρική ρύπανση που προέρχεται από το κλάδο των μεταφορών. 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο αποφάσισε ότι μέχρι το 2025, όλα τα ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Το ¼ των νέων εταιρικών οχημάτων πρέπει να είναι και αυτά  ηλεκτρικά. Παράλληλα, οι δήμοι πρέπει να διευθετήσουν το ζήτημα των δημόσιων σημείων φόρτισης, ενώ σύμφωνα με το νομοσχέδιο το 2030 θα απαγορευτεί η πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις αλλαγές που θα φέρει ο Κλιματικός Νόμος, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ηλεκτρικά ταξί από το 2025 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νομοσχεδίου για το νέο Εθνικό Κλιματικό Νόμο φαίνεται ότι θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στα επαγγελματικά οχήματα. Συγκεκριμένα, από τη 01/01/2021, όλα τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.), αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ), τα οποία έχουν άδεια κυκλοφορίας μέσα στα όρια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Από το νομοσχέδιο εξαιρούνται όσοι κυκλοφορούν σε αυτές τις Περιφέρειες αλλά θεωρούνται νησιωτικοί ΟΤΑ Α΄Βαθμού. 

Μέχρι το τέλος του 2023, τα αρμόδια υπουργεία θα επανεξετασουν το νομοσχέδιο και με βάση την επιτυχή εφαρμογή του, θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Βασικό κριτήριο για την επέκταση του Κλιματικού Νόμου είναι ο αριθμός των σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. 

Το ¼ των αυτοκινήτων ενοικίασης πρέπει να είναι ηλεκτρικά 

Ο Κλιματικός Νόμος προβλέπει ότι, από την 1/01/2023, το ¼  των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένες να έχουν είτε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είτε υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως 50 γρ CO2/χλμ. 

Για να υπολογίσει μία επιχείρηση το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πρέπει να έχει,  οφείλει να μετρήσει τα αυτοκίνητα που αποκτά με χρηματοδοτική μίσθωση ή με αγορά. Αυτό το ποσοστό είναι υποχρεωτικό να υπολογίζεται κάθε χρόνο. Αν μία εταιρεία δεν αποκτήσει τουλάχιστον 3 εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, θα πρέπει να μετρήσει τα οχήματα που απέκτησε από την 1/01/2023. 

Φυσικά, όσες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων δεν συμμορφωθούν με τους κανόνες του Κλιματικού Νόμου, θα υποστούν κυρώσεις. Ειδικότερα, μία εταιρεία που δεν έχει αγοράσει το ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων που της αναλογεί, η δαπάνη αγοράς ή μίσθωσης του νέου εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου δεν θα καθορίζεται από τα ακαθάριστά έσοδα της κατά τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ).

Δημόσιες υποδομές επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων 

Βέβαια, για να υλοποιηθούν τα σχέδια του Εθνικού Κλιματικού Νόμου πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές. Δεν είναι δυνατόν να κυριαρχήσει η ηλεκτροκίνηση, αν δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Έτσι, όσοι δήμοι περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο πρέπει να εισηγηθούν για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης, μέχρι τις 31/03/2022. Σημεία επαναφόρτισης θα εγκατασταθούν σε θέσεις στάθμευσης πάνω στο δρόμο, σε προαύλιους χώρους ναών και σε πιάτσες ταξί. Για την υλοποίηση του νομοσχεδίου οι δήμοι θα πρέπει να συνεργάζονται με την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. 

Σημείο φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος
Δημόσιες υποδομές επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων 

Απαγόρευση πώλησης οχημάτων εσωτερικής καύσης

Από την 01/01/2030, όπως ανακοίνωσε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η Ελλάδα όπως και πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα απαγορεύσουν την πώληση νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, για να κατευθύνει πολλούς ιδιοκτήτες στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να επιβάλλει από το 2028 το Φόρο Άνθρακα. Με βάση αυτό το φόρο όσοι έχουν στην κατοχή τους ρυπογόνα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρώσουν φόρο στο κράτος. 

Ωστόσο, ο Πρωθυπουργός δίνει την δυνατότητα σε πολίτες και επαγγελματίες να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα μέσω Ευρωπαϊκής Επιδοτήσεων. Το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, προσφέρει στους επαγγελματίες μειωμένες τιμές, οι οποίες υπερβαίνουν την μισή τιμή.  Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλύπτει στους δικαιούχους του προγράμματος το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων. Συγχρόνως, με αυτό το πρόγραμμα επωφελείται και η κυβέρνηση, στην οποία δίνονται τα απαραίτητα κονδύλια για την διαμόρφωση των υποδομών φόρτισης. 

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.