Στη δημοσιότητα ήρθε η προκήρυξη ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων από την Κυβέρνηση που ουσιαστικά θα σημάνει την χρέωση ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που θα διανύει το αυτοκίνητο μέσω δορυφορικής τεχνολογίας.
Eγκρίθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κου Χρήστου Σπίρτζη η έναρξη διαδικασίας διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού για την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργού ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα μέσα του ερχόμενου Φλεβάρη, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει ακόμη γνωστή η ακριβής ημερομηνία, η οποία και θα ανακοινωθεί μετά τη δημοσίευση της περίληψης της Διακήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία διαβούλευσης με τους παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος στους αυτοκινητόδρομους που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης, με την Εγνατία Οδό να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για να «σπάσει το ρόδι» εγκαινιάζοντας το νέο σύστημα, το οποίο θα τεθεί μάλιστα σε πλήρη λειτουργία έως το τέλος του 2018.
Πως θα λειτουργεί αυτό το νέο σύστημα; Η απάντηση είναι απλή. Το όχημα θα διαθέτει μια συσκευή ή μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο του οδηγού η οποία θα φορτίζεται με κάποιο χρηματικό ποσό. Κατόπιν, θα εντοπίζεται μέσω δορυφορικών συστημάτων όταν το όχημα εισέρχεται και εξέρχεται στον εκάστοτε αυτοκινητόδρομο ή όταν περνάει από τα όρια μια παραχώρησης σε άλλη και θα χρεώνεται αντίστοιχα με την διαδρομή που θα έχει διανύσει.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
- Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
- Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Με αυτό τον τρόπο σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Μεταφορών θα υπάρξει αύξηση της κίνησης στους αυτοκινητοδρόμους δεδομένου ότι οι χρεώσεις θα είναι δικαιότερες, ενώ παράλληλα το Δημόσιο θα μειώσει τα κόστη συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο χρησιμοποιείται από αρκετούς σήμερα προκειμένου να γλιτώσουν τα διόδια. Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του κ. Σπίρτζη: «το σύστημα θα ισχύει για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεν θα χρειάζεται να σταματάμε, να υπάρχουν τοπικά διόδια, θα είναι ένα δίκαιο σύστημα. Θα πληρώνεις την απόσταση που θα έχεις διανύσει».
Τέλος, σημειώνουμε πως θα υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις για την χιλιομετρική χρέωση, αλλά όχι για τον ηλεκτρονικό τρόπο, οι οποίες θα ισχύσουν για την Αττική Οδό, τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και την ζεύξη Ακτίου-Πρεβέζης.
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.