Taxi & Driver
πολλα αμάξια στην σειρά
Πως τα χρώματα επηρεάζουν την αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου;

Έρχονται αλλαγές στο Κ.Ο.Κ και στον τρόπο επιβολής των προστίμων για τους παραβάτες

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζουν ένα καινούργιο νομοσχέδιο σχετικό με την οδική ασφάλεια.Στόχος να γίνουν “έξυπνες” αλλαγές στον Κ.Ο.Κ ώστε να αυξηθεί οι ασφάλεια στους δρόμους, περιορίζοντας τις παραβατικές συμπεριφορές των οδηγών.

Στο νομοσχέδιο θα υπάρχουν ειδικές διατάξεις σχετικά με τις αλλαγές που θα επιβληθούν στον τρόπο επιβολής προστίμων. Συγχρόνως, θα περιέχονται ρυθμίσεις για την αποφυγεί ανεύθυνων οδηγικών συνηθειών.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο θα ασχολείται με,

  • Τη δημιουργία ενός digital συστήματος
  • Τα κριτήρια επιβολής προστίμων
  • Με επιπλέον ελέγχους
  • Με την εκπαίδευση

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τις αλλαγές που θα γίνουν στους κανόνες οδήγησης, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Τι είναι το digital σύστημα επιβολής προστίμων;

Το Digital σύστημα πρόκειται για μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ελεγκτικές αρχές. Πλέον, όλη η διαδικασία επιβολής και εξόφλησης των προστίμων που επιβάλλονται στους παραβάτες θα πραγματοποιείται μέσω αυτού του συστήματος. Η Τροχαία θα προσθέτει επί τόπου την ποινή στον ηλεκτρονικό φάκελο του παραβάτη και αυτόματα θα του αποστέλλεται ένα SMS στο κινητό του τηλέφωνο. Στο SMS θα αναγράφονται αναλυτικά πληροφορίες όπως το ύψος του προστίμου, το είδος της παράβασης και οι βαθμοί που έχασε από το “point system”. Η ηλεκτρονική υπόθεση των οδηγών θα κλείσει μόνο στην περίπτωση που ολοκληρωθεί η διαδικασία πληρωμής της ποινής. Στόχος είναι η Τροχαία να ελέγχει αποτελεσματικότερα τους οδηγούς, αφού μέσω της πλατφόρμας θα βλέπει τι παραβάσεις έχει κάνει ο οδηγός και πόσες φορές. 

ενας κυριος κρατωντας το κινητο του μπροστα απο μια πιάτσα ταξι
Τι είναι το digital σύστημα επιβολής προστίμων;

Ποια θα είναι τα κριτήρια για την επιβολή προστίμων στους παραβάτες; 

Τα κριτήρια με τα οποία θα επιβάλλονται τα πρόστιμα από τις αρμόδιες αρχές θα εξαρτώνται από δύο κύριους παράγοντας Από την συχνότητα και από τον βαθμό επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο που θα πρέπει να πληρώσει ένας οδηγός, θα διαμορφώνεται από την συχνότητα κατά την οποία παραβαίνει τον κώδικα κυκλοφορίας. Μέσα από το digital σύστημα η Τροχαία θα βλέπει πόσες φορές έχουν γίνει παραβάσεις και θα επιβάλλει το πρόστιμο που αναλογεί στη συχνότητα των παραβάσεων. 

Αντίστοιχα, οι τιμές των προστίμων θα καθορίζονται από την επικινδυνότητα της παράβασης. Ειδικότερα, θα δοθεί μεγάλη έμφαση σε παραβάσεις όπως, υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης και κράνος για τους μοτοσικλετιστές. Επίσης, μεγάλη θα είναι η ποινή για όσους έχουν κάνει κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, καθώς και για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν στο αυτοκίνητο το κινητό τους. Παράλληλα, οι κυρώσεις θα διαχειρίζονται και με κριτήριο την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το όχημα.

Με ποιους τρόπους θα περιοριστεί η παραβατική συμπεριφορά των οδηγών; 

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, θέλοντας να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα της Ελλάδας που σχετίζεται με την παραβατική οδηγική συμπεριφορά θα προχωρήσει 3 σημαντικές ρυθμίσεις.

Πρώτη αλλαγή την οποία φαίνεται ότι σκοπεύει να ακολουθήσει το Υπουργείο είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές. Αντί για 50 χλμ/ώρα, που ισχύει σήμερα, το όριο θα πέσει στα 30 χλμ/ώρα, ώστε να περιοριστεί ακόμα περισσότερο ο κίνδυνος πρόκλησης κάποιου ατυχήματος.

Η δεύτερη μεταρρύθμιση είναι πολύ πιθανό να σχετίζεται με το ΚΤΕΟ, στο οποίο θα επιβληθεί επιπλέον έλεγχος. Όπως έχει παρατηρηθεί τα ΚΤΕΟ συνεργεία, έχουν κύριο στόχο το κέρδος παρά την ασφάλεια των οδηγών. Απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι μόλις το 4,5% των οχημάτων που περνούν ΚΤΕΟ κόβονται. Αντιθέτως, στη Γερμανία τουλάχιστον το 30% δεν περνά επιτυχώς τον απαιτούμενο έλεγχο.

Φυσικά, το περίεργο δεν είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα θεωρούνται ασφαλή, το πρόβλημα εντοπίζεται στο μέσο ηλικίας των οχημάτων στην Ελλάδα, ο οποίος δεν δικαιολογεί αυτή την επιτυχία. Όταν σε μία χώρα ο μέσος χρόνος ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στο δρόμο ξεπερνά τα 13,5 χρόνια, σίγουρα δεν είναι λογικό τα συγκεκριμένα οχήματα να μην εμφανίζουν κανένα πρόβλημα. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες με τον μεγαλύτερο ηλικιακά, αριθμό αυτοκινήτων. Δεν γίνεται, λοιπόν, στην Γερμανία με 8,9 έτη μέσο όρο ηλικίας τα οχήματα να “κόβονται σωρηδόν” και εδώ να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Πηγή του προβλήματος πέραν από την επιλογή των οδηγών να μην συντηρούν τα αυτοκίνητα τους, είναι και τα ίδια τα ΚΤΕΟ συνεργεία. Για να λυθεί όμως αυτό το θέμα, το Υπουργείο αποφάσισε να γίνεται έλεγχος στο ΚΤΕΟ. Τον έλεγχο θα αναλάβει το Μητρώο Ελεγκτών ΚΤΕΟ, στο οποίο θα συμμετέχουν ειδικευμένοι ιδιωτικοί μηχανικοί.

Ουσιαστικά, δουλειά τους θα είναι να εξετάζουν τα οχήματα που έχουν ήδη περάσει από το ΚΤΕΟ ώστε να επιβεβαιώνεται η ασφάλεια τους. Σε περίπτωση που ανακαλύψουν ότι ένα όχημα δεν πληρεί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις θα επιβάλλονται ποινές. Στους εξειδικευμένους μηχανικούς του ελέγχου θα δοθεί η δικαιοδοσία ακόμα και αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας του ΚΤΕΟ συνεργείου.

Τέλος, για την αποτελεσματικότερη αποφυγή παραβατικών ενεργειών από τους νέους οδηγούς, θα ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα, μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής. Όπως και στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες έτσι και στην Ελλάδα, τα παιδιά από μικρή ηλικία θα μαθαίνουν να ακολουθούν τους κανόνες οδήγησης.
Μάλιστα, ήδη γίνονται μεμονωμένες προσπάθειες από μη κερδοσκοπικες οργανωσεις. Συγκεκριμένα, ο κύριος Δημήτρης Αντωνίου επισκέπτεται συχνά σχολεία της Θεσσαλονίκης ώστε να ενημερώσει μαθητές και δασκάλους για την σημαντικότητα της ασφαλής οδήγησης. Έχει αφιερώσει όλη του τη ζωή στην ασφάλεια οδηγών και πεζών. Το μότο του και κατά συνέπεια το κόμικ που μοιράζει στα παιδιά είναι “Λέμε STOP στην οδική ανασφάλεια”.

Πηγές:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.