Taxi & Driver
εσωτερικό αμαξιού με λεβιέ
Ποιες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήρεμους και ποιες επικίνδυνους οδηγούς;

Έρχεται η αντικατάσταση των χειροκίνητων κιβωτίων από τα ηλεκτρικά

Οι ηλεκτρικές τεχνολογίες έχουν αρχίσει να κυριαρχούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις περισσότερες εταιρείες να επιλέγουν πιο φιλικότερους τρόπους μετακίνησης για το περιβάλλον. 

Τα μηχανικά κιβώτια, φαίνεται ότι σταδιακά υποχωρούν, ενώ τη θέση τους καταλαμβάνουν τα σύγχρονα αυτόματα διπλού συμπλέκτη ή τα εξελιγμένα με μετατροπέα ροπής.

Αν θέλετε να μάθετε τα οφέλη από έναν αυτόματο συμπλέκτη και τις εταιρείες που είναι αντίθετες ως προς αυτό το θέμα, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Τα μηχανικά κιβώτια σταδιακά υποχωρούν

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών κιβωτίων; 

Τα αυτόματα κιβώτια χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στα αυτοκίνητα, αφού προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα όχι μόνο στους οδηγούς και αλλά και στους κατασκευαστές.Ειδικότερα, παραχωρούν τη δυνατότητα στους οδηγούς να αλλάξουν γρήγορα ταχύτητα. Δηλαδή με όρους πιο επαγγελματικούς, το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει μέγιστη ροπή απόδοσης, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται κιβώτιο πολλών σχέσεων. 

Παράλληλα, έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και υψηλή αντοχή.Μάλιστα, τα οφέλη δεν σταματούν εδώ, αφού τα αυτόματα κιβώτια παρέχουν μειωμένη ανάγκη συντήρησης, γεγονός που ικανοποιεί τους περισσότερους οδηγούς οι οποίοι δεν θέλουν να ασχολούνται συνεχώς με το μοτέρ του αυτοκινήτου τους. 

Ωστόσο, το σημαντικότερο πλεονέκτημα των συγκεκριμένων κιβωτίων είναι τα συστήματα ασφάλειας που υποστηρίζουν. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Automotive News Canada, η ασφάλεια που εξασφαλίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ταυτίζεται άρρηκτα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία θα γίνουν υποχρεωτικά μέχρι το 2022. Στόχος της ένωσης είναι να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων και να προστατεύσει όσο περισσότερο μπορεί το περιβάλλον. Ουσιαστικά, υποχρεώνει τη χρήση του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης AEB (automatic emergency braking). Αυτό το σύστημα φαίνεται να υποστηρίζεται ευκολότερα σε ένα αυτόματο κιβώτιο. 

Σε ένα μηχανικό μοτέρ, το σύστημα AEB απαιτεί μία πολύπλοκη και ασύμφορη διαδικασία ώστε να εφαρμοστεί σωστά. Αυτό συμβαίνει γιατί η ζήτηση για τα μηχανικά κιβώτια έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ αντίθετα έχει αυξηθεί η επιθυμία των οδηγών για αυτόματα κιβώτια. 

Την ίδια άποψη εξέφρασε και η γνωστή μάρκα αυτοκινήτων Subaru. Η εταιρεία αποφάσισε να μην εφοδιάζει τα χειροκίνητα μοτέρ με το σύστημα ασφαλείας “Eyesight”. Οι λόγοι για τους οποίους η επιχείρηση έχει ακολουθήσει τη συγκεκριμένη πολιτική είναι κυρίως πρακτικοί και οικονομικοί. Στελέχοι της μάρκας αναφέρουν ότι τα οχήματα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν έχουν ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ως συνέπεια, αποτρέπεται η επιπλέον «κύλιση» του αυτοκινήτου, η οποία χρειάζεται στο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης. 

Επιπροσθέτως, το αυτόματο κιβώτιο υποστηρίζει και υβριδικές τεχνολογίες. Ο  Jörg Trampler, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας κατασκευής κιβωτίων ZF, δήλωσε ότι τα μηχανικά κιβώτια απαιτούν επιπλέον τεχνολογίες σε σχέση με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη. Με τον τελευταίο να εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές μεταξύ της λειτουργίας του ηλεκτρικού και θερμικού κινητήρα.

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών κιβωτίων;

Ποιες είναι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντίθετες απόψεις; 

Αντίθετες στην πολιτική της κατάργησης των μηχανικών κιβωτίων είναι διάφορες εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες υποστηρίζουν ότι πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των οδηγών. 

Πιο συγκεκριμένα, η Mazda τοποθετεί στα χειροκίνητα μοτέρ τό σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος “Smart City Brake Support”.Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Chuck Reimer, Manager of Product Communications στη Mazda Canada, “στόχος μας δεν είναι να τιμωρήσουμε όσους πελάτες θέλουν να οδηγούν ένα όχημα με μηχανικό κιβώτιο”. Τόνισε ότι ακόμα και αν ο οδηγός ξεχάσει να πατήσει έγκαιρα το πεντάλ του συμπλέκτη στην ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, το σύστημα ασφαλείας θα ενεργοποιηθεί. Παραδείγματος χάριν, το σύστημα Radar Cruise Control (MRCC) της Mazda, το οποίο συναντάμε στα ακριβότερα μοντέλα της μάρκας, μπορεί να συνεργαστεί εύκολα με ένα μηχανικό μοτέρ. Ο ρόλος αυτού του συστήματος είναι να διατηρεί την κατάλληλη ταχύτητα και την ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ακόμη, λοιπόν και αν ο οδηγός χρειαστεί να ρίξει πολύ την ταχύτητα, το σύστημα θα συνεχίσει να λειτουργεί.
Αντίστοιχα, η Ford  τοποθετεί το σύστημα AEB τόσο για τα χειροκίνητα Bronco όσο και Mustang, ώστε όλοι να απολαυμάνουν την οδήγηση που επιθυμούν. Τέλος, η Toyota εφοδίασε όλα τα μοντέλα της με το σύστημα Safety Sense το οποίο λειτουργεί με όλους τους τύπους κιβωτίων.

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.