Taxi & Driver
Έρευνα Συνεργεία: Με ποια κριτήρια επιλέγεις πού θα επισκευάσεις το ταξί σου;

Έρευνα Συνεργεία: Με ποια κριτήρια επιλέγεις πού θα επισκευάσεις το ταξί σου;

Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές επιλέγουν το συνεργείο όπου θα επισκευάσουν το επαγγελματικό τους όχημα είχε αυτή τη φορά σαν θέμα η έρευνα του μήνα που πραγματοποιήθηκε από το Taxi&Driver.

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των αναγνωστών είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, ενδεικτικά των απαιτήσεων των επαγγελματιών οδηγών. Η επιλογή συνεργείου είναι μια δύσκολη υπόθεση για κάθε οδηγό που σέβεται τον εαυτό του, το αυτοκίνητό του και τις ώρες που περνάει στο τιμόνι. Η υπόθεση γίνεται ακόμη πιο σοβαρή όταν μιλάμε για τους επαγγελματίες οδηγούς, όπως οι αυτοκινητιστές, για τους οποίους το αυτοκίνητο δεν είναι ένα απλό μέσο μετακίνησης, αλλά εργαλείο δουλειάς. Ένα εργαλείο που πρέπει να βρίσκεται κάθε μέρα σε άριστη κατάσταση.

Επομένως, για την επισκευή και τη συντήρησή του δε γίνεται να εμπιστευτούν τον οποιονδήποτε. Με βάση τα παραπάνω, 618 αυτοκινητιστές απάντησαν στην έρευνα που διεξήχθη τον προηγούμενο μήνα από το Taxi&Driver, συνεισφέροντας με τον δικό τους τρόπο στην καλύτερη παροχή υπηρεσιών των συνεργείων τόσο προς τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όσο και προς τους ιδιοκτήτες ΙΧ γενικότερα.

Το κριτήριο του ονόματος, το κριτήριο του κόστους, το κριτήριο της ποιότητας, αυτό της εξυπηρέτησης και αυτό της περιοχής ήταν οι ερωτήσεις από τις οποίες θα μπορέσει να διαμορφωθεί η εικόνα του τρόπου επιλογής. Δείτε, λοιπόν, τι απάντησαν οι αυτοκινητιστές – αναγνώστες του Taxi&Driver στις 5 ερωτήσεις και… τα συμπεράσματα δικά σας.

Το κριτήριο του ονόματος

Το όνομα μιας επιχείρησης προηγείται της φήμης της. Το όνομα συγκρατούμε σε μια διαφήμιση, το όνομα μας μεταφέρουν οι φίλοι και οι γνωστοί μας όταν τους ζητάμε να μας προτείνουν κάτι, το όνομα μας μένει και σε μια έρευνα αγοράς που μπορεί να κάνουμε πριν καταλήξουμε στην επιλογή μας. Ρωτήσαμε, λοιπόν, τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές πού απευθύνονται για να μάθουν ποιο συνεργείο ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους και από πού προτιμούν να ενημερωθούν για να προχωρήσουν στην τελική επιλογή τους. Οι απαντήσεις τους αποτυπώνονται και στο γράφημα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές εμπιστεύονται στην πλειονότητά τους γνωστούς, φίλους και συναδέλφους για να επιλέξουν το συνεργείο που τους ταιριάζει. Σημαντικό ρόλο, όμως, παίζει και η διαφήμιση, αφού από εκεί μαθαίνουν (και ρωτούν για) τις επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρουν.

Το κριτήριο του κόστους

Είναι σίγουρο πως περισσότερες φορές θα επισκεφθείς ένα συνεργείο για να αλλάξεις λάδια και φίλτρα (light service) στο επαγγελματικό σου όχημα, παρά για να αντικαταστήσεις κάποιον ιμάντα ή τα αμορτισέρ σου (heavy service). Πρόκειται για διαφορετικές εργασίες, με τεράστια απόκλιση κόστους η μία από την άλλη. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως η συχνότητα μιας φθηνής διαδικασίας μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, όταν στην εξίσωση μπαίνει η σοβαρότητα μιας άλλης ακριβότερης. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η ερώτηση στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η εξής: Με βάση ποια εργασία κρίνεις αν ένα συνεργείο είναι ακριβό ή φθηνό; Βάσει των συχνών σου επισκέψεων για αλλαγή λαδιών ή φίλτρων (light service) ή βάσει της μίας εκείνης φοράς που χρειάστηκε να αλλάξεις τον ιμάντα του αυτοκινήτου σου (heavy service); Η διαφορά των ψήφων μεταξύ των δύο επιλογών αυτής της ερώτησης είναι χαώδης, όπως φαίνεται και στο γράφημα.

Το κριτήριο της ποιότητας

Πόσο διατεθειμένος είσαι να επενδύσεις στην εγγυημένα ποιοτική επισκευή του επαγγελματικού σου οχήματος; Σε ενδιαφέρει η χώρα κατασκευής των ανταλλακτικών ή «όσο φθηνότερα, τόσο το καλύτερο»; Θα προτιμήσεις ένα συνεργείο που έχει εξειδίκευση στα πετρελαιοκίνητα ή θα πας σε αυτό που ξέρεις; Η αλήθεια είναι πως οι απόψεις διίστανται, κάτι που φαίνεται και από τις ψήφους των αναγνωστών. Διαφορά μόλις 28 ψήφων έχει το κριτήριο της εμπειρίας των τεχνικών ενός συνεργείου σε diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο ή υβριδικά αυτοκίνητα που αναδείχθηκε πρώτο με 30%, από το κριτήριο της επιλογής ανταλλακτικών από το κάθε συνεργείο κι αν αυτά είναι γνήσια, μεταχειρισμένα, ευρωπαϊκά, ιαπωνικά ή κινέζικα που ήρθε δεύτερο με 28%. Μικρή διαφορά και μεταξύ 3ης και 4ης θέσης, με την εξειδίκευση των τεχνικών στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία να λαμβάνει 23% και την αξιοπιστία του συνεργείου που θα προτείνει την επισκευή του ανταλλακτικού όπου αυτό είναι εφικτό κι όχι απαραίτητα την αντικατάστασή του να λαμβάνει 19%. Δείτε το χαρακτηριστικό διάγραμμα.

Το κριτήριο της εξυπηρέτησης

Τι σημαίνει ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση και πόσο σημαντικό κριτήριο είναι στην επιλογή του κατάλληλου συνεργείου; Τι προϋποθέσεις πρέπει να πληροί η κάθε επιχείρηση στον τομέα αυτό για να την επιλέξει ένας επαγγελματίας αυτοκινητιστής; Κρίνοντας και πάλι από την άποψη των περισσότερων οδηγών που θέλουν το service του αυτοκινήτου τους να πραγματοποιηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα, θα λέγαμε πως στην περίπτωση των αυτοκινητιστών ταξί αυτό ισχύει… εις διπλούν. Πράγματι, η ταχύτητα του συνεργείου αναδείχθηκε πρώτη με 486 ψήφους στις προϋποθέσεις επιλογής ενός συνεργείου στον τομέα της εξυπηρέτησης, με το φιλικό περιβάλλον να ακολουθεί με 421 ψήφους. Αρκετά σημαντική για τους αυτοκινητιστές φαίνεται να είναι και η παροχή συμβουλών από το συνεργείο σε διάφορα ζητήματα (359 ψήφους), ενώ και η διευκόλυνση πληρωμής ξεπερνά το φράγμα των 300 ψήφων, λαμβάνοντας τελικά 304. Η παράδοση του αυτοκινήτου στο σπίτι ή όπου θέλει ο πελάτης δεν φαίνεται να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους αυτοκινητιστές αφού έλαβε μόλις 166 ψήφους, ενώ τελευταία ήρθε η παροχή αυτοκινήτου αντικατάστασης με 112 ψήφους. Λογική η τελική κατάταξη, αν ο καθένας αναλογιστεί τη δική του προσωπική εμπειρία.

Το κριτήριο της περιοχής

Τελευταίο αφήσαμε το κριτήριο της περιοχής. Είναι γεγονός πως το κριτήριο αυτό διαφέρει αρκετά σε σχέση με τους οδηγούς ΙΧ, οι οποίοι συνήθως ακολουθούν συγκεκριμένες διαδρομές μέσα στη μέρα τους και άρα θέλουν το συνεργείο στο οποίο θα επισκευάσουν το αυτοκίνητό τους να βρίσκεται κάπου κοντά στα σημεία που επισκέπτονται συχνά. Είτε αυτό είναι το σπίτι, είτε η δουλειά, είτε κάποια άλλη τοποθεσία στην οποία περνούν αρκετές ώρες της ημέρας (πχ. γυμναστήριο, καφετέρια, κτλ). Το πράγμα αλλάζει όταν μιλάμε για επαγγελματίες ταξί, οι οποίοι, ως επί το πλείστον, δεν έχουν καμία στάνταρ διαδρομή μέσα στην ημέρα τους και γυρνούν σε διάφορες περιοχές της πόλης, ανάλογα με την κάθε κούρσα. Είναι λογικό, λοιπόν, να μην τους ενδιαφέρει τόσο πολύ η τοποθεσία του συνεργείου, όσο η ποιότητα, η ταχύτητα, το κόστος και όλα αυτά που αναλύσαμε παραπάνω. Μια απόλυτα αντιπροσωπευτική εικόνα όσων περιγράφουμε εδώ προσφέρει και το τελευταίο διάγραμμα, το οποίο αποτυπώνει τη σημασία που δίνουν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές στη γεωγραφική θέση του συνεργείου που πρόκειται να επιλέξουν. Δηλαδή, το αν προτιμούν να το ψάξουν πολύ για να βρουν κάτι που θα τα έχει όλα ή συμβιβάζονται και με κάτι λιγότερο μπροστά στην ευκολία της κοντινής απόστασης.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.