Taxi & Driver
χαρτονομίσματα 50 ευρώ, 100 ευρώ και δολαρίων
Μέσω της αντικατάστασης των συμβατικών ταξί με ηλεκτροκίνητα θα επωφεληθούν και οι ίδιοι οι οδηγοί.

Επιβολή προστίμων σε όσους δεν έχουν πληρώσει ασφάλεια, ΚΤΕΟ και Τέλη Κυκλοφορίας

Το καινούργιο νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει τίτλο “Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες Ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης”. 

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικών υπηρεσιών,“Audit-Car” και “myAuto” στις οποίες θα υπάρχουν σημαντικές πληροφορίες για τα οχήματα. Παράλληλα, το άρθρο ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε όσους δεν διαθέτουν ασφάλεια, δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και δεν εξόφλησαν τα Τέλη Κυκλοφορίας. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο νομοσχέδιο, συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου.

Τι είναι οι υπηρεσίες “Audit-Car” και “myAuto”; 

Με το άρθρο 31 η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών (Γ.Γ.Ψ.Δ.Α.Δ.) σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.), είναι υπεύθυνοι για την δημιουργία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, “Audit-Car” και “myAuto”.  Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα προσφέρουν σε πραγματικό χρόνο όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που απαιτούνται για τα αυτοκίνητα. 

Ειδικότερα, η πρόσβαση στο “myAuto” και “Audit-Car” θα γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.). Στην πλατφόρμα θα μπορούν να μπαίνουν τόσο οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, όσο και οι ελεγκτικές αρχές, με στόχο να πραγματοποιείται καλύτερος έλεγχος. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, το “Audit-Car” και “myAuto” συνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα. Συγκεκριμένα, θα έχουν πρόσβαση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.),η Ελληνική Αστυνομία, το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η ρύθμιση αυτή βασίζεται στο άρθρο 2 παρ. 57 του νόμου 4727/2020 (Α’ 184).

ένας χρήστης λάπτοπ εν ώρα εργασίας
Η πρόσβαση στο “myAuto” και “Audit-Car” γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.).

Αναλυτικότερα, στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα υπάρχουν πληροφορίες που θα σχετίζονται με όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν τόσο οι οδηγοί όσο και οι αρχές. Οι υπηρεσίες δηλαδή θα περιλαμβάνουν την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας, την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας και τη χρονική περίοδο στην οποία αφορούν. Επίσης, όσον αφορά την ασφάλεια θα περιέχουν την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης που βρίσκεται σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων. 

Συγχρόνως, θα προσφέρουν πρόσβαση στο ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις τα διανυθέντα χιλιόμετρα καθώς και τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος. Επιπλέον, το “myAuto” και το “Audit-Car” θα δίνουν την δυνατότητα προβολής των στοιχείων που σχετίζονται με τη θέση του οχήματος που βρίσκεται σε προσωρινή ακινησία και τον τεχνικό του έλεγχο. Τέλος στις υπηρεσίες θα περιλαμβάνονται πληροφορίες που συνδέονται με την ένταξή του οχήματος στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας και την επίταξη του.

Ποιο είναι το πρόστιμο για οχήματα χωρίς ασφάλεια; 

Η χρήση ενός αυτοκινήτου χωρίς ασφάλεια, μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον οδηγό, ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι θεωρείται μία πολύ επικίνδυνη πράξη. Η προστασία επιβατών και οδηγών είναι το παν, για αυτό το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έλαβε κάποια μέτρα για την ασφάλεια όλων. 

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νόμο 489/76, η κυκλοφορία ενός οχήματος χωρίς το πιστοποιητικό ασφάλειας οδηγεί σε αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας και κυκλοφορίας του οδηγού για 6 μήνες. Μάλιστα, αν προκληθεί ατύχημα από αυτοκίνητο που δεν έχει ασφάλεια, η ποινή διαρκεί 2 χρόνια και 3 χρόνια αν επαναληφθεί.  Επίσης, η τιμωρία δεν μένει εδώ, καθώς επιβάλλονται και χρηματικά πρόστιμα. Πρόκειται συνήθως για 1000 ευρώ όταν σχετίζεται με λεωφορεία και Φ.Δ.Χ., για 500 ευρώ όταν αφορά επιβατηγά και άλλα οχήματα πάσης φύσεως και 250 ευρώ πρέπει να δώσουν οι ιδιοκτήτες των δικύκλων. 

Μία δεσμίδα με 500 ευρώ και μία μινιατούρα αυτοκινήτου 4x4
Ποιο είναι το πρόστιμο για οχήματα χωρίς ασφάλεια;

Τα ποσά έχουν συμφωνηθεί με βάση το Επικουρικό Κεφάλαιο, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. Βέβαια, αν η παραβατική συμπεριφορά θεωρηθεί πολύ επικίνδυνη μπορεί οι κυρώσεις να οδηγήσουν ακόμα και σε φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και να επιβληθούν πρόστιμα αξίας έως και 3000 ευρώ.Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες υπάρχει δυνατότητα να επιστραφούν γρηγορότερα στους ιδιοκτήτες, αν πληρώσουν το πρόστιμο και δείξουν στις αρμόδιες αρχές την απόδειξη πληρωμής και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του. 

Μόλις γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, η Γ.Γ.Π.Σ. στέλνει στους ιδιοκτήτες ειδοποιητήριο. Οι οδηγοί πρέπει να ασφαλίσουν το όχημα τους μέσα στο διάστημα των 8 ημερών. Στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, θα πρέπει ο οδηγός να δώσει εξηγήσεις και να πληρώσει το παράβολο των 250 ευρώ. Αν δεν γίνει ούτε αυτό, θα πρέπει αυτή τη φορά, να εξοφλήσει το πρόστιμο των 500 ευρώ και να υποστεί τις υπόλοιπες κυρώσεις που προβλέπονται από τον νόμο.

Τι γίνεται στην περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ;

Όσον αφορά τις ρυθμίσεις που αφορούν το ΚΤΕΟ, υπάρχουν διαφορετικά πρόστιμα ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης. Πιο συγκεκριμένα, τα καινούργια οχήματα θα πρέπει να περάσουν ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια μετά από την πρώτη τους κυκλοφορία.Από εκεί και πέρα πρέπει να ελέγχονται κάθε 2 χρόνια. Ωστόσο, αν ένας οδηγός αργήσει να περάσει το όχημα του, θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο στο ταμείο του ΚΤΕΟ. 

Τα ποσά διαφοροποιούνται με βάση το χρόνο καθυστέρησης. Στα 16 ευρώ, για καθυστέρηση έως 30 ημέρες, στα 33 ευρώ όταν η προθεσμία έχει λήξει από 30 ημέρες – 6 μήνες και σε 65 ευρώ όταν έχουν περάσει πάνω από 6 μήνες. Αντίστοιχα, σε έναν ηλεκτρονικό έλεγχο ο οδηγός πρέπει να πληρώσει το πρόστιμο των 150 ευρώ.Όμως, αν η παράβαση ανακαλυφθεί από έλεγχο της Τροχαίας, το πρόστιμο αυξάνεται και φτάνει στο ποσό των 400 ευρώ. Φυσικά, μπορεί να μειωθεί στα 50 ευρώ (⅛) αν ο οδηγός προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ, το οποίο να βρίσκεται σε ισχύ εντός 10 ημερών.Αν το πρόστιμο αφορά ανέλεγκτα Φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, Ταξί, Ασθενοφόρα, και Λεωφορεία, το ποσό έχει οριστεί στα 400 ευρώ. Βέβαια, μπορεί να περιοριστεί στα 200 ευρώ (½) αν ο ιδιοκτήτης δείξει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών.

Μια αριθμομηχανη τοποθετημένη πανω σε πολλα χαρτονομισματα και νομισματα
Τι γίνεται στην περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ;

Ποια είναι η ποινή για όσους δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας;

Στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί έλεγχος από την Τροχαία και διαπιστωθεί ότι ένας οδηγός δεν έχει πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, οι αρχές προχωρούν σε  κυρώσεις. Αρχικά, αφαιρούν επί τόπου τις πινακίδες και απομακρύνουν την άδεια κυκλοφορίας του ιδιοκτήτη. Μάλιστα, η επιστροφή θα γίνει μόνο όταν ο οδηγός πληρώσει τα Τέλη, το ποσό των οποίων θα έχει διπλασιαστεί και υποδείξει την απαραίτητη απόδειξη. 

Πηγές:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.