Taxi & Driver
Αισθητήρες παρκαρίσματος
Εγκατάσταση αισθητήρων σταύθμευσης

Εγκατάσταση αισθητήρων στάθμευσης

Στο service του αυτοκινήτου, ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει και για την εγκατάσταση αισθητήρων στάθμευσης στο αυτοκίνητο.

Ουσιαστικά, πρόκειται για προειδοποιητικά συστήματα, τα οποία ενημερώνουν τον οδηγό όταν βρίσκεται κοντά σε κάποιο εμπόδιο στο δρόμο.

Έτσι, οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν πως να εγκαταθιστούν τόσο τους μπροστινούς όσο και τους πίσω αισθητήρες, καθώς και οι δύο είναι εξίσου χρήσιμη για ένα πιο εύκολο και γρήγορο παρκάρισμα.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την εγκατάσταση των αισθητήρων σταύθμευσης, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.

Τι είναι οι αισθητήρες σταύθμευσης;

Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες πρόκειται για ειδικά συστήματα ένδειξης των διαστάσεων του αυτοκινήτου. Κύρια λειτουργία τους είναι να προειδοποιούν τον οδηγό για οποιοδήποτε αντικείμενο ή εμπόδιο εμφανίζεται κοντά στο όχημα.

Υπάρχουν 2 είδη αισθητήρων σταύθμευσης που μπορεί να χρειαστεί ένας οδηγός:

  • Πίσω σύστημα στάθμευσης
  • Μπροστινό σύστημα σταύθμευσης

Τι περιλαμβάνεται μαζί με τους αισθητήρες;

Οι αισθητήρες σταύθμευσης, συνοδεύονται από μία συσκευή, δηλαδή από ένα τυπικό ραντάρ στάθμευσης το οποίο αποτελείται από μια ηλεκτρονική μονάδα.

Αυτή η μονάδα είναι ο “εγκέφαλος” του συστήματος, αφού ελέγχει όλες τις λειτουργίες. Οι αισθητήρες υπερήχων χρησιμοποιούνται ως ενεργοποιητές, όταν εντοπίζουν διάφορα εμπόδια, ενώ το σήμα το στέλνουν στην ηλεκτρονική μονάδα.

Εκτός από τη συσκευή και τους αισθητήρες, το σύστημα περιλαμβάνει και μία ει φωτεινή ένδειξη ή οθόνη. Τα μοντέλα με οθόνη είναι πιο λειτουργικά, καθώς επιτρέπουν την σύνδεση με τις πίσω και μπροστά κάμερες του αυτοκινήτου.

Πως λειτουργούν;

H ηλεκτρονική μονάδα στέλνει στους αισθητήρες εντολή για έλεγχο του περιβάλλοντος. Με τη σειρά τους οι αισθητήρες εκπέμπουν ένα υπερηχητικό κύμα στις 120 μοίρες.

Εάν το κύμα συναντήσει ένα εμπόδιο στο δρόμο του, θα ανακλαστεί. Τότε οι αισθητήρες πιάνουν το σήμα και μεταδίδουν τις πληροφορίες σχετικά με αυτό στη κεντρική μονάδα.

Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει το χρόνο που απαιτείται για να δημιουργήσουν οι αισθητήρες ένα κύμα και να το λάβουν πίσω. Εν συνεχεία, μετράει την απόσταση που έχει το εμπόδιο στο δρόμο συγκριτικά με το αυτοκίνητο.

Αμέσως μετά όλες οι πληροφορίες μεταδίδονται στις συσκευές προειδοποίησης. Η λειτουργία της συσκευής γίνεται αυτόματα , μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει την κατάλληλη ταχύτητα και ξεκινήσει να οδηγεί.

Τοποθέτηση πίσω αισθητήρων στάθμευσης

Για την εγκατάσταση των πίσω αισθητήρων σταύθμευσης, ο οδηγός πρέπει να ακολουθήσει 5 απλά βήματα:

  • Άνοιγμα τρύπας στον προφυλακτήρα
  • Τοποθέτηση αισθητήρων στον προφυλακτήρα
  • Εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας παλμών
  • Σύνδεση μονάδας στην όπισθεν οπτική
  • Τοποθέτηση οθόνης
Τοποθέτηση πίσω αισθητήρων σταύθμευσης
Τοποθέτηση πίσω αισθητήρων σταύθμευσης

Άνοιγμα τρύπας στον προφυλακτήρα

Το πρώτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει ένας οδηγός που επιθυμεί να εγκαταστήσει πισινούς αισθητήρες παρκαρίσματος, είναι να τρυπήσει τον προφυλακτήρα στο σημείο που πρόκειται να βάλει το σύστημα.

Για να γίνει η τοποθέτηση σε σωστό σημείο πρέπει να μετρήσει και να υπολογήσει τις διαστάσεις του προφυλακτήρα, ώστε να βρίσκονται σε ίσο και χρήσιμο σημείο.

Τοποθέτηση αισθητήρων στον προφυλακτήρα

Δεύτερο βήμα είναι η τοποθέτηση αισθητήρων στον προφυλακτήρα. Μόλις ληφθούν όλες οι διαστάσεις ο οδηγός πρέπει να βάλει τους αισθητήρες να κατευθύνονται προς τα έξω.

Αυτά τα στοιχεία είναι στερεωμένα στην πλάτη με ειδικούς δακτυλίους, ενώ πρέπει να περιλαμβάνονται στο κιτ.

Επίσης, οι αισθητήρες πρέπει να τοποθετούνται με συγκεκριμένη σειρά και να κατευθύνονται οριζόντια.

Εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας παλμών

Τρίτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός είναι η εγκατάσταση της μονάδας επεξεργασίας παλμών.

Η καλωδίωση τοποθετείται κάτω από το περίβλημα, ενώ πρέπει τα καλώδια να τυλίγονται με ηλεκτρική ταινία για την προστασία τους.

Κατά την τοποθέτηση της μονάδας, το σημείο εγκατάστασης πρέπει να μην επηρεάζεται από την υγρασία.

Σύνδεση μονάδας στην όπισθεν οπτική

Τέταρτο βήμα είναι η σύνθεση της μονάδας με την όπισθεν, ώστε το σύστημα να ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγός βάζει την όπισθεν.

Για τη σύνδεση της καλωδίωσης με τα θετικά και τα πλην των λαμπτήρων, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα μονωτικά πριτσίνια.

Τοποθέτηση οθόνης

Η τοποθέτηση της οθόνης είναι το τελευταίο βήμα που οφείλει να κάνει ένας οδηγός για την εγκατάσταση των αισθητήρων στάθμευσης.

Σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει η τοποθέτηση της οθόνης, η οποία τις περισσότερες φορές τοποθετείται στον πίνακα ελέγχου.

Η οθόνη βρίσκεται στερεωμένη σε ταινία διπλής όψης και συνδέεται με τη μονάδα. Όλες οι καλωδιώσεις πρέπει να τυλίγονται με ηλεκτρική ταινία ή ειδικούς σφιγκτήρες.

Όταν όλα είναι συνδεδεμένα, χρειάζεται μόνο να η ενεργοποίηση της ανάφλεξης, της όπισθεν και ο έλεγχος της οθόνη. Εάν η οθόνη ανάψει, τότε η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί με μεγάλη επιτυχία.

Τοποθέτηση οθόνης συστήματος αισθητήρων παρκαρίσματος
Τοποθέτηση οθόνης

Τοποθέτηση μπροστινών αισθητήρων στάθμευσης

Όπως και στην περίπτωση των πίσω αισθητήρων έτσι και στον μπροστινών, ο οδηγός ο οδηγός πρέπει να ακολουθήσει 5 απλά βήματα:

  • Εγκατάσταση καλωδίασης
  • Άνοιγμα τρύπας στο μπροστινό προφυλακτήρα
  • Τοποθέτηση καλωδίων
  • Ενεργοποίησης συσκευής
  • Σύνδεση καλωδίων στη μονάδα ελέγχου

Εγκατάσταση καλωδίασης

Η πρώτη ενέργεια για τη τοποθέτηση των συστημάτων σταύθμευσης είναι η εγκατάσταση της καλωδίωσης.

Όλα τα καλώδια ρυθμίζονται μέσω της κουκούλας του πορτμπαγκάζ του οχήματος μέσω του θαλάμου επιβατών, μέσα στον οποίο βρίσκεται η μονάδα ελέγχου και επεξεργασίας παλμών. Α

νάλογα με τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ίσως χρειαστεί η αποσυναρμολόγηση της σχάρας του ψυγείου.

Άνοιγμα τρύπας στο μπροστινό προφυλακτήρα

Δεύτερο βήμα για την εγκατάσταση των αισθητήρων στάθμευσης είναι το άνοιγμα τρύπας στο μπροστινό, αυτή τη φορά, προφυλακτήρα, ώστε να γίνει η εγκατάσταση των αισθητήρων.

Η καλωδίωση μπορεί να μπει κάτω από τον προφυλακτήρα, με τη βοήθεια ενός σύρματος. Επίσης, είναι σημαντικό τα καλώδια τα καλώδια να στερεώνονται με τη χρήση είτε ηλεκτρικής ταινίας είτε σφιγκτήρων.

Τα καλώδια οδηγούνται στο χώρο του κινητήρα μέσω της αντίστοιχης οπής. Ίσως χρειαστεί η αποσυναρμολόγηση της δεξαμενής πλυντηρίου για να γίνει η αποθήκευση.

Τοποθέτηση καλωδίων

Τρίτο βήμα για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εγκατάστασης των αισθητήρων στάθμευσης είναι η σωστή τοποθέτηση των καλωδίων.

Συγκεκριμένα, το καλώδιο που βρίσκεται στον αριστερό ελεγκτή πρέπει να τοποθετηθεί στην αντίθετη πλευρά και κάτω από την μπαταρία. Αντίστοιχα, το καλώδιο εισέρχεται στο χώρο επιβατών μέσω της οπής πρόσβασης.

Ενεργοποίησης συσκευής

Για την ενεργοποίηση της συσκευής, που είναι το αμέσως επόμενο βήμα, ο οδηγός μπορεί να ακολουθήσει 3 διαφορετικούς τρόπους:

  • Ενεργοποίηση με ξεχωριστό κουμπί
  • Ενεργοποίηση με ανάφλεξη
  • Ενεργοποίηση με πεντάλ φρένου
Εγκατάσταση συστήματος αισθητήρων
Ενεργοποίηση συσκευής

Ενεργοποίηση με ξεχωριστό κουμπί

Αρχικά, μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ξεχωριστό κουμπί για την ενεργοποίηση. Αν επιλέξει αυτό το τρόπο θα πρέπει να συνδέσει τους αισθητήρες είτε σε ένα υπάρχον κουμπί στην κεντρική κονσόλα είτε σε ένα νέο κουμπί ελέγχου.

Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου έγγειται στο γεγονός ότι το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί όταν το θέλει ο οδηγός.

Ενεργοποίηση με ανάφλεξη

Άλλη μία επιλογή που έχει ο οδηγός, είναι να ενεργοποιήση το σύστημα μέσω της ανάφλεξης. Αυτή η μέθοδος είναι βολική για όσους δεν θέλουν να ενεργοποιούν συνεχώς το κουμπί κατά τη στάθμευση.

Για την εφαρμογή του συγκεκριμένου τρόπου, ο οδηγός πρέπει να βρει ένα καλώδιο ανάφλεξης. Όταν η ανάφλεξη είναι ενεργοποιημένη, η τάση στο καλώδιο πρέπει να είναι 12 βολτ. Με την ανάφλεξη σβηστή, η τάση σε αυτό το καλώδιο θα εξαφανιστεί.

Ενεργοποίηση με πεντάλ φρένου

Τρίτη επιλογή είναι η ενεργοποίηση των αισθητήρων στάθμευσης μέσω του το πεντάλ του φρένου. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να συνδέσει την τροφοδοσία στους λαμπτήρες των φρένων.

Σύνδεση καλωδίων στη μονάδα ελέγχου

Τελευταία ενέργεια για την εγκατάσταση των αισθητήρων στάθμευσης είναι η σύνδεση των καλωδίων με την μονάδα ελέγχου.

Για την συγκεκριμένη σύνδεση ο οδηγός πρέπει να χρησιμοποιήσει το κύκλωμα που συνοδεύει το κιτ.

Ωστόσο, σύμφωνα με το GTSHINA, σε κάθε περίπτωση, τα καλώδια από τον πίσω και τον μπροστινό αισθητήρα στάθμευσης συνδέονται με τον ίδιο τρόπο.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.