Taxi & Driver
Δωρεάν μετακινήσεις προς τα εμβολιαστικά κέντρα από την TaxiBeat
Δωρεάν μετακινήσεις προς τα εμβολιαστικά κέντρα από την TaxiBeat

Δωρεάν μετακινήσεις προς τα εμβολιαστικά κέντρα από την TaxiBeat

Η Αρχή Διαφάνειας διεξήγαγε έρευνα στην εταιρεία Beat. Αφορμή ήταν οι καταγγελίες που κατέθεσαν συνδικαλιστές από τις ενώσεις ταξί, οι οποίες σχετίζονταν με ενέργειες κοινωνικής ευθύνης που πραγματοποίησε η εταιρεία των ταξί.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες η Beat κατέστησε δωρεάν τις μετακινήσεις προς τα εμβολιαστικά κέντρα, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους επιβάτες. Παράλληλα, δωρεάν μετακίνηση είχαν και οι εθελοντές αιμοδότες.Τις συγκεκριμένες προσφορές μπορούσαν να τις αξιοποιήσουν οι κάτοικοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για σχετικά με τους στόχους και την αντίδραση της εταιρείας με τα ταξί, Beat συνεχίστε να διαβάζετε το άρθρο. 

Ποια ήταν ακριβώς η υπηρεσία που πρόσφερε η Beat στους επιβάτες; 

Η διάσημη εταιρεία με τα ταξί,προσπάθησε να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών, στις δύσκολες στιγμές της καραντίνας. Ειδικότερα, η Beat αποφάσισε ότι θα προσφέρει δωρεάν μετακίνηση προς τα εμβολιαστικά κέντρα και προς τα σημεία που γίνονταν οι αιμοδοσίες για όσους επιβάτες είχαν αυτούς τους προορισμούς. Μάλιστα, παραχωρούσε δωρεάν και την διαδρομή της επιστροφής προς το σπίτι των πελατών. 

Ποια ήταν ακριβώς η υπηρεσία που πρόσφερε η Beat στους επιβάτες;
Ποια ήταν ακριβώς η υπηρεσία που πρόσφερε η Beat στους επιβάτες;

Τι έπρεπε να κάνουν οι επιβάτες για να πάρουν την δωρεάν διαδρομή; 

Στην ουσία δύο ήταν οι κύριες κατηγορίες των δικαιούχων, όσοι είχαν κλείσει ραντεβού σε εμβολιαστικό κέντρο και όσοι πήγαιναν σε νοσοκομείο για αιμοδοσία. 

Τι έπρεπε να κάνουν όσοι ήταν για το εμβόλιο; 

Το μόνο που χρειαζόταν να κάνει ο επιβάτης που δικαιούνταν τη δωρεάν διαδρομή ήταν να χρησιμοποιήσει την ψηφιακή πλατφόρμα της εταιρείας. Συμπλήρωνε τον προορισμό που ήθελε και στην επιλογή “promo κωδικός” προσέθετε τη λέξη “emvolio”. Η επιστροφή από το σημείο παραλαβής γινόταν αυτόματα, ενώ αν κάποιος ήθελε ένα διαφορετικό σημείο μπορούσε να αλλάξει τη διεύθυνση χειροκίνητα. 

Τι ίσχυε για τους αιμοδότες; 

Σχετικά με τους αιμοδότες, η εταιρεία με τα ταξί πρόσφερε εξίσου δωρεάν μετακίνηση προς το κέντρο αιμοδοσίας της περιοχής τους και πίσω. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Beat, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι αιμοδοσίες πραγματοποιούνταν σε δημόσιους χώρους. Το Bloode, ως η πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα της κοινότητας εθελοντών αιμοδοσίας, ανέλαβε όλες τις διαδικασίες ενημέρωσης του κοινού. 

Για ποια μέρη ίσχυε η προσφορά; 

Η προσφορά δεν ενργοποιούνταν για όλα τα νοσοκομεία της χώρας. Αντιθέτως, ίσχυε μόνο για συγκεκριμένα σημεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Όσον αφορα την Αθήνα, δωρεάν ήταν οι μετακινήσεις προς Helexpo – Μαρούσι, Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας και Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου. Αντίστοιχα, για την Θεσσαλονίκη την προσφορά μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όσοι επιβάτες κατευθύνονταν προς Πύλη Εμπορίου ΔΕΘ.

Για ποια μέρη ίσχυε η προσφορά;
Για ποια μέρη ίσχυε η προσφορά;

Ποιο ήταν το όριο αξίας της δωρεάν διαδρομής; 

Κάθε πελάτης δικαιούνταν να χρησιμοποιήσει ένα κουπόνι συνολικής αξίας 10 ευρώ για κάθε διαδρομή. Στην ουσία, δηλαδή κάθε επιβάτης μπορούσε να αξιοποιήσει έναν κωδικό συνολικής αξίας μαζί με την επιστροφή των 20 ευρώ. Η πληρωμή γινόταν κανονικά και τα χρήματα επιστρέφονταν αμέσως στο λογαριασμό Beat των επιβατών, ως κουπόνι που μπορούσαν να χρησιμοποιούσαν στην επόμενη διαδρομή τους οποιαδήποτε στιγμή ήθελαν μέσω του app. 

Γιατί η εταιρεία προχώρησε με την εφαρμογή των δωρεάν διαδρομών; 

Στόχος της εταιρείας ήταν να εξυπηρετήσει όσους περισσότερους πελάτες μπορούσε, κάνοντας λίγο πιο εύκολη την καθημερινότητα τους. Με την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, άλλαξε ο τρόπος ζωής όλων, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να φοβούνται τις μετακινήσεις. Εκατοντάδες πολίτες δεν είχαν την πολυτέλεια να διαθέτουν το αυτοκίνητο και ούτε την οικονομική δυνατότητα να πάρουν ένα ταξί. 

Η μετακίνηση λοιπόν, προς τα εμβολιαστικά κέντρα και τους χώρους αιμοδοσίας αν και ήταν σημαντική, δεν μπορούσε να γίνει από πολλούς ανθρώπους. Η Beat, με την πρωτοβουλία που πήρε επέτρεψε όχι μόνο σε ευπαθείς ομάδες αλλά αντιθέτως σε όλους τους πολίτες να μεταβούν με ασφάλεια στον προορισμό τους. Κατάφερε να ευαισθητοποιήσει το κοινό, προσφέροντας του μία άνετη και δωρεάν υπηρεσία. 

Γιατί βρέθηκε στο εδώλιο η Beat;  

Με βάση τις κατηγορίες των συνδικαλιστών των ταξί, η προσφορά της Beat, θεωρήθηκε ως αθέμιτος ανταγωνισμός για αυτό και θα έπρεπε να απολογηθεί. 

Τα συνδικάτα απευθύνθηκαν αμέσως στην Αρχή Διαφάνειας, για να μπορέσουν να δικαιωθούν. Η υπηρεσία του Υπουργείου έλαβε αμέσως δράση, ξεκινώντας έρευνα. 

Κίτρινα ταξί στο εξωτερικό παρατεταγμένα
Γιατί βρέθηκε στο εδώλιο η Beat;

Ποια ήταν η αντίδραση της Beat στις κατηγορίες εναντίον της; 

Η εταιρεία, θέλωντας να δικαιολογήσει την θέση της έστειλε μία επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών. Στην επιστολή ζητούσε από την Αρχή Διαφάνειας την προστασία των ψηφιακών διαμεσολαβητών, βασιζόμενη στο νόμο Σπίρτζη (4530)

Το συγκεκριμένο άρθρο, όπως ανέφερε η εταιρεία, φαίνεται να παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε “Το Άρθρο 12 αντιβαίνει την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με Δίκαιο του Ανταγωνισμού”. Επίσης, τόνισε ότι πρόκειται για αναχρονιστικές διατάξεις που μειώνουν τις προσπάθειες για αλλαγή προς μετακινήσεις μηδενικών ρύπων. Ο νόμος δεν επιτρέπει στις πλατφόρμες να θέτουν ποιοτικά κριτήρια στα οχήματα τους. Θα έπρεπε να εστιάζει στις ανάγκες των πελατών και των επαγγελματιών ταξί.

Πηγές:

  • https://www.newsauto.gr/fleet-cars/apistefto-sto-edolio-gia-tis-dorean-metafores-pros-ta-emvoliastika-kentra/