Taxi & Driver
Γερμανία
Δωρεάν δημόσιες μεταφορές εξετάζει η Γερμανία

Δωρεάν δημόσιες μεταφορές εξετάζει η Γερμανία

Σε μία εντυπωσιακή κίνηση σχεδιάζει να προχωρήσει η Γερμανία μέχρι το τέλος του 2018, στον απόηχο των συνεχών και εξωφρενικών σκανδάλων ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας της, και με σκοπό να απαντήσει στον εξαιρετικά αυξημένο αριθμό αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.

Πειραματική ελεύθερη μετακίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίας σε πέντε πόλεις. Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο βρετανικός Guardian, η κίνηση αυτή έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά από το καταστροφικό σκάνδαλο εξαπάτησης των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, την ώρα μάλιστα που η Γερμανία επιμένει να ξεπερνά κατά πολύ τα ευρωπαϊκά όρια για την ατμοσφαιρική ρύπανση και να καταβάλει υψηλά πρόστιμα.

«Σκεφτόμαστε τις δωρεάν δημόσιες μεταφορές, προκειμένου να μειώσουμε τον αριθμό των ιδιωτικών αυτοκινήτων» ανέφερε σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο η γερμανική αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβανομένης της υπουργού Περιβάλλοντος, Μπάρμπαρα Χέντριξ, κατά τη συνάντησή της με τον αρμόδιο Επίτροπο Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Κάρμανε Βέλα. «Η αποτελεσματική καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης χωρίς περαιτέρω περιττές καθυστερήσεις είναι υψίστης προτεραιότητας για τη Γερμανία» πρόσθεσαν οι εκπρόσωποι της γερμανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τα γερμανικά δημοσιεύματα, η πρόταση αναμένεται να εξεταστεί το αργότερο «στο τέλος του τρέχοντος έτους» σε πέντε πόλεις της δυτικής Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένης της πρώην πρωτεύουσας της Βόννης και των βιομηχανικών πόλεων του Έσεν και του Μάνχαϊμ.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, εκτός των μεταφορών χωρίς εισιτήριο, άλλα βήματα που προτάθηκαν την περασμένη Τρίτη, περιλαμβάνουν περαιτέρω περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων οχημάτων όπως τα λεωφορεία και ταξί, ζώνες με χαμηλές εκπομπές ρύπων ή ακόμα και υποστήριξη συστημάτων που φέρνουν σε επαφή πολίτες για την μετακίνηση με αυτοκίνητο, ώστε να μοιράζονται τα έξοδα της μετακίνησης.

Σημειώνεται πως οι Γερμανοί δεν είναι οι μόνοι που οφείλουν να πράξουν δυναμικά για τη μείωση της εκπομπής των ρύπων, αφού οκτώ ακόμα χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία, έχασαν την προθεσμία της 30ης Ιανουαρίου για την τήρηση των ορίων της ΕΕ για το διοξείδιο του αζώτου και τα λεπτά σωματίδια. Η ατμοσφαιρική ρύπανση επηρεάζει περισσότερες από 130 πόλεις της Ευρώπης, σύμφωνα με την Κομισιόν, προκαλώντας περίπου 400.000 θανάτους και με οικονομικό κόστος 20 δισ. ευρώ σε δαπάνες για την υγεία ετησίως.

Υπενθυμίζεται πως γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η BMW, Mercedes-Benz ή η Volkswagen έχουν συμφωνήσει να πληρώσουν από 250 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. για να χρηματοδοτήσουν την αναβάθμιση του στόλου των δημόσιων μεταφορών. Ωστόσο, ήδη οι πρώτες αντιδράσεις έχουν εκφραστεί, όπως η Ένωση των Γερμανικών Πόλεων, που με ανακοίνωσή της κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει επακριβώς πως θα χρηματοδοτηθεί ένα τέτοιο σχέδιο.

Πηγή: The Press Project


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.