Taxi & Driver

Δυνατότητα μείωσης έως και 40% του κόστους μετακίνησης με ταξί στο Δήμο Φλώρινας

Δυνατότητα μείωσης έως και 40% του κόστους μετακίνησης με ταξί στο Δήμο Φλώρινας

Πρόταση διεύρυνσης έδρας ταξί της Φλώρινας από τον Δρ. Χρήστο Όροβα (Δρ. Πληροφορικής, Μέλος ΕΔΙΠ ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας) και τον Σάββα Παπάζογλου (Δικηγόρος Κοζάνης). Παρακάτω παρουσιάζεται αναλυτικά η πρόταση.

Η τρέχουσα κατάσταση (Μάρτιος 2018) με τις έδρες των ταξί στον Δήμο Φλώρινας φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Το μέγεθος των κύκλων είναι περίπου η περιμετρική ζώνη των ταξί (εκεί δηλαδή που χρησιμοποιείται η λεγόμενη μονή ταρίφα) και αντιστοιχεί στην έδρα τους, δηλαδή εκεί που μπορούν νόμιμα να επιβιβάζουν τους πελάτες τους τα αντίστοιχα ταξί της έδρας με χρήση μονής ταρίφας.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 11 έδρες σε 11 τοπικές κοινότητες με 1 ταξί σε κάθε έδρα (τα 2 όμως από αυτά είναι Ειδικής Μίσθωσης) και επίσης υπάρχουν 48 (το ένα Ειδικής Μίσθωσης) ταξί μέσα στην παλιά έδρα της πόλης της Φλώρινας. Όπως φαίνεται από τα νούμερα και από την εικόνα υπάρχει άνιση κατανομή των ταξί. Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάζονται παρακάτω προκύπτει ότι με την συνένωση των 12 εδρών σε μία και την επέκταση της περιμετρικής ζώνης της μονής ταρίφας μπορεί να προκύψει μείωση έως και 40% του κόστους μεταφοράς ιδίως για τους κατοίκους των πιο απομακρυσμένων κοινοτήτων του Δήμου.
Με βάση τα πληθυσμιακά δεδομένα της απογραφής του 2011, τον νόμο 4070/2012 και το πλήθος των διανυκτερεύσεων για τα έτη 2013-2015 θα έπρεπε ο Καλλικρατικός Δήμος της Φλώρινας (32881 κατ.) να έχει 49 ταξί. Αντίστοιχα η πόλη της Φλώρινας (17907 κατ.) θα έπρεπε να έχει 27 ταξί.
Αντί αυτών, υπάρχουν 47 ταξί εντός της πόλης της Φλώρινας για περίπου 18000 κατοίκους και για τους υπόλοιπους περίπου 15000 κατοίκους του Δήμου υπάρχουν 9 ταξί σε 11 έδρες. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί τα εξής σημαντικά προβλήματα:
Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιβίβασης, αποβίβασης και παραμονής όλων των υπαρχόντων ταξί του Δήμου Φλώρινας σε οποιοδήποτε σημείο του Δήμου χωρίς να υπάρχουν σημεία αμφισβητούμενης νομιμότητας καθώς και τα 56+3 υπάρχοντα ταξί θα κινούνται εντός των ορίων της νέας διοικητικής τους έδρας. Θα γίνει ακόμα δυνατό να διαμορφωθούν σε κάθε Δημοτικό Διαμέρισμα χώροι παραμονής ταξί (πιάτσες) όπου θα μπορούν να σταθμεύουν όλα τα ΕΔΧ της διευρυμένης έδρας και να περιμένουν επιβάτες.
Ο μέσος όρος των αποστάσεων του πίνακα είναι 12.45 χλμ (με αριθμητικό υπολογισμό). Αν ληφθούν υπόψη και τα πληθυσμιακά δεδομένα της κάθε δημοτικής ενότητας ο μέσος όρος των διαδρομών εντός του Δήμου Φλώρινας είναι 12.53 χλμ. Δηλαδή κατά μέσο όρο όλες οι μετακινήσεις είναι προς το Εθνικό περίπου. Η δε αναλογική με τον πληθυσμό μείωση είναι 35,48%. Όπως μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό η μείωση του κόστους 35.48% κατά μέσο όρο θα οδηγήσει σε πολλαπλάσια χρήση του ταξί ως μέσο μετακίνησης των κατοίκων του Μητροπολιτικού πλέον Δήμου της Φλώρινας και θα αντισταθμιστεί έτσι η διαφορά για τα έσοδα των ΕΔΧ οχημάτων. Επίσης με τη δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας που παρέχεται στα οχήματα μπορεί να γίνεται ανάληψη της κάθε νέας διαδρομής από το κοντινότερο όχημα σε οποιοδήποτε σημείο εντός του Δήμου χωρίς αυτό να είναι παράνομο.
Άρα περισσότερα και απολύτως νόμιμα δρομολόγια για τους οδηγούς ταξί και φθηνότερα κατά μέσο όρο 35.48% δρομολόγια για όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους του Δήμου Φλώρινας.
Με βάση τις νέες ανάγκες μετακίνησης που διαμορφώνονται στον Δήμο λόγω της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του (Πολεοδομία και συνεδριάσεις Δημοτικού Συμβουλίου στο Πέρασμα, Τεχνική Υπηρεσία στην Διασταύρωση Μελίτης), τον σχεδιασμό κατασκευής του νέου ΑΗΣ στην Μελίτη, της κατασκευής κατοικιών και ύπαρξης επιχειρήσεων εκτός των αστικών ορίων της Φλώρινας ή των υπόλοιπων δημοτικών διαμερισμάτων, η διεύρυνση των ορίων της έδρας των ΕΔΧ στον Δήμο Φλώρινας θα εξυπηρετήσει τις νέες ανάγκες μετακίνησης και ταυτόχρονα θα μειώσει το κόστος μετακίνησης.
Αυτό έχει πλεονεκτήματα και για τους πολίτες του Δήμου Φλώρινας (που τώρα θα χαίρουν μιας ίσης κατανομής ενός ταξί ανά 557 κατοίκους (κατανομή πολύ πλησιέστερη στον αριθμό 667 ατόμων ανά ταξί που ορίζει ο συντελεστής 1,5 του νόμου 4070/2012), είτε πρόκειται για κάτοικο της πόλης είτε της Δροσοπηγής για παράδειγμα) αλλά και για τους επαγγελματίες των ΕΔΧ καθώς η μείωση του κόστους θα οδηγήσει σε αύξηση χρήσης του ταξί και ταυτόχρονα θα αρθούν όλοι οι περιοριστικοί όροι που ισχύουν αυτή την στιγμή.
Exit mobile version