Taxi & Driver
Chaos το πρώτο ελληνικό ultra-car
chaos-to-prwto-elliniko-autokinito-twn-3-000-ippwn-apo-tin-sp-automotive

CHAOS: Το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο των 3.000 ίππων από την SP Automotive

Την Δευτέρα 1 Νοεμβρίου η εταιρεία Spiros Panopoulos (SP) Automotive παρουσίασε διαδικτυακά το καινούριο “ultracar” των 3.000 ίππων. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό όχημα, το οποίο δεν έχει ξανα σχεδιαστεί στην Ελλάδα. Στόχος της επιχείρησης ήταν να δημιουργήσει το πιο γρήγορο και τεχνολογικά εξελιγμένο, αυτοκίνητο του κόσμου.

Η παρουσίαση του έγινε πρώτα ηλεκτρονικά λόγω μία διαρροής που συνέβει από ξένα πρακτορεία τα οποία δημοσίευσαν φωτογραφίες του αυτοκινήτου χωρίς την έγκριση της εταιρείας. Με την επίσημη έκθεση το Chaos κέρδισε τις εντυπώσεις όλων, τόσο για το τεχνικό όσο και για το τεχνολογικό κομμάτι του, τα οποία δεν εντυπωσίασαν μόνο τους Έλληνες αλλά και γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το Chaos και την SP Automotive, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ποιο είναι το όραμα του Σπύρου Πανόπουλου; 

Η εταιρεία “SP Automotive” ιδρύθηκε από τον Σπύρο Πανόπουλο, το 2019 έχοντας ως όραμα να δημιουργήσει το ταχύτερο και προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο στον κόσμο. Έτσι έφτιαξε το Chaos, ένα αριστούργημα από τεχνολογικής και τεχνικής φύσεως. Όπως ανέφερε σε συνέντευξη του, με την δημιουργία του συγκεκριμένου οχήματος θέλει να καταρρίψει τρία ρεκόρ. Πρώτον, το ρεκόρ τελικής ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής, το οποίο μέχρι στιγμής φτάνει τα 455,3 km/h και κατέχει η SSC Tuatara. Δεύτερον, το ρεκόρ χρόνου επιτάχυνσης από τα 0 στα 402 μέτρα, το οποίο σήμερα κατέχει το ηλεκτρικό Rimac Nevera με 8,58”. Τρίτο και τελευταίο ρεκόρ που επιθυμεί να υπερβεί είναι εκείνο που αφορά το χρόνο γύρου, το οποίο κατέχει η Mercedes-AMG GT Black Series με 6:43.616. 

Ωστόσο, βασικός στόχος του Πανόπουλου εκτός από την εξέλιξη του Chaos, είναι η επέκταση της εταιρείας του. Απώτερος σκοπός είναι να αποκτήσει περίπου 400 άτομα, ώστε να επανδρώσει την ομάδα του. Σήμερα, για την κατασκευή του Chaos εργάστηκαν και συνεχίζουν να δουλεύουν 22 άτομα. Όπως δήλωσε θέλει να δημιουργήσει τις κατάλληλες εργασιακές προϋποθέσεις ώστε να κρατήσει στην Ελλάδα όλους τους ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανολόγους, οι οποίοι συχνά επιλέγουν το εξωτερικό ως καλύτερη λύση. 

Γιατί παρουσίασε το Chaos διαδικτυακά; 

Το Chaos έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό από φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η ίδια η εταιρεία στην επίσημη ιστοσελίδα της. Ωστόσο, η συγκεκριμένη έκθεση δεν θα γινόταν ακόμα, καθώς το εσωτερικό του οχήματος δεν είναι πλήρως ολοκληρωμένο. Αφορμή για την διαδικτυακή έκθεση απετέλεσε μία παράνομη διαρροή φωτογραφιών από ένα ξένο μέσο, το οποίο κατάφερε να υποκλέψει φωτογραφίες από το γραφείο “Πατεντών και Βιομηχανικών Σχεδίων”. Όμως, επειδή οι φωτογραφίες είχαν γκρι απόχρωση, μειώνοντας το αυτοκίνητο, ο Πανόπουλος αποφάσισε να δείξει στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό το πραγματικό όχημα. 

Βέβαια, δεν προχώρησε σε μία απλή έκθεση αντιθέτως πραγματοποίησε φωτογράφηση CGI, ώστε να αποδοθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χρώμα του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο, μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Ferrari και η Porsche παρουσιάζουν τα καινούρια μοντέλα τους. Στο τέλος της έκθεσης αποκάλυψε στο κοινό του, ότι μέσα στο επόμενο διάστημα και μετά την τελική ολοκλήρωση του αμαξιού, θα διοργανωθεί και μία επίσημη παρουσίαση στην οποία θα μπορεί να παρευρεθούν όσοι ενδιαφέρονται. Παράλληλα, τόνισε ότι αυτή η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί από κυβερνητικά μέλη. 

Chaos ultra-car από την πλαϊνή του όψη
Γιατί παρουσίασε το Chaos διαδικτυακά;

Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Chaos; 

Η SP Automotive εντυπωσίασε με την παρουσίαση του Chaos, το οποίο αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ. Συγκεκριμένα, το όχημα έχει απόδοση μέχρι και 3.065 ίππων, σημειώνοντας επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h σε 1,55  δευτερόλεπτα και από τα 100 στα 200 km/h σε άλλα 1,7”. Ως τελική ταχύτητα έχει τα  500 km/h, ωστόσο επίσημα η τελική του ταχύτητα θα μετρηθεί στην πίστα του Ehra-Lessien, στη Σαξονία της Γερμανίας, με χορηγό τη Red Bull. Με αυτό το τρόπο ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, πετυχαινοντας τον στόχο του γρηγορότερου αυτοκινήτου, υπερβαίνοντας ακόμα και την Bugatti Chiron Super Sport 300+ και το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera. 

Παράλληλα, έχοντας την τεχνογνωσία της μονάδας ισχύος από τους αγώνες Drag Racing, η εταιρεία δημιούργησε τη μονάδα V10 με διπλό υπερσυμπιεστή (twin turbo) σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη έκδοση είναι η Earth Version, η οποία έχει απόδοση 2.049 ίππων και φτάνει όριο περιστροφής τα 11.000 και με ροπή τα 1.389 Nm. Έτσι, τα πρώτα 100 km/h το αυτοκίνητο τα πιάνει σε 1,9 δευτερόλεπτα, ενώ τα 300 km/ σε μόλις 7,9”. To βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στα 1.388 κιλά. Η δεύτερη έκδοση, η Zero Gravity έχει απόδοση 3.065 ίππων, μπορεί να αγγίξει τις 12.200 στροφές, ενώ διαθέτει ροπή που φτάνει τα 1.984 Nm. Ως αποτέλεσμα, τρέχει γρηγορότερα από μία F1 και από οποιοδήποτε άλλο τετράτροχο ή δίτροχο όχημα. Το συνολικό της βάρος βρίσκεται στα 1.272 κιλά.

Εξαιτίας της μεγάλης ισχύς του οχήματος, φαίνεται ότι περιέχει ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, το οποίο κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης στέλνει τη δύναμη του κινητήρα στους τέσσερις τροχούς. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, αποτελείται από τεράστια κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 428.000 μπροστά και 416.000 στους πίσω τροχούς, λειτουργώντας με δαγκάνες μαγνησίου κατασκευασμένους με τρισδιάστατη εκτύπωση. Το twin turbo που συμπεριλαμβάνεται στο Chaos διαθέτει εξαρτήματα από από ανθρακονήματα και τιτάνιο. Επίσης, το δεκακύλινδρο μοτέρ που τοποθετήθηκε στο κέντρο του, κατασκευάστηκε από αλουμίνιο και τιτάνιο. Μάλιστα, για την κατασκευή του κινητήρα, η SP Automotive χρησιμοποίησε και βηρύλλιο, υλικό που αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1990 από την Mercedes για την F1. Ωστόσο, το υλικό μετά από λίγο καιρό καταρήγηθηκε από την FIA για λόγους κόστους. Επίσης, στο σύστημα εξάτμισης η εταιρεία χρησιμοποίησε πολύ ακριβό και εξωτικό υλικό, Inconel. Για να κρατιέται χαμηλά το βάρος του αμαξώματος αξιοποιήθηκαν δύο σημαντικά υλικά, το κέβλαρ και το zylon. 

Σχετικά με πιο γενικά χαρακτηριστικά, το Choas έχει μήκος 5,053 μ. ενώ το μεταξόνιο του είναι 2,854 μ. Επιπλέον, πρόκειται για ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο διαθέτει μία πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και στις τέσσερις γωνίες, η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια. Τέλος, όσον αφορά το εσωτερικό του, αν και δεν είναι ακόμα πλήρως ολοκληρωμένο διαθέτει ένα φουτουριστικό στυλ, δηλαδή ένα απλό περιβάλλον. Έχει προηγμένο διθέσιο κόκπιτ με τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, πολλά μέρη γυμνού ανθρακονήματος και παραλληλόγραμμο τιμόνι με ενσωματωμένη οθόνη.

Chaos ultra-car το εσωτερικό του μέρος
Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Chaos;

Ποιο είναι το κόστος επένδυσης και πώλησης; 

Για την κατασκευή του Chaos η SP Panopoulos έχει επενδύσει περίπου 98 εκατομμύρια  ευρώ.  Για την πώληση του Earth Version η τιμή θα ξεκινά από τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το Zero Gravity, η τιμή θα κυμαίνεται στα 12 εκατομμύρια 400 χιλιάδες ευρώ. Όπως έγινε γνωστό από τον ίδιο τον Σπύρο Πανόπουλο, η πρώτη έκδοση έχει ήδη πωληθεί και θα παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του, στις αρχές του 2022. Οι πωλήσεις πραγματοποιούνται αποκλειστικά από τον οίκο Sotheby’s. 

Chaos ultra car η πίσω του όψη
Ποιο είναι το κόστος επένδυσης και πώλησης;

Πηγές: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.