Taxi & Driver
ταξί

Βραχνάς έγιναν για τους ιδιοκτήτες ταξί τα μίνι βαν – Έχασαν φέτος το 50% των διαδρομών από τον ανταγωνισμό

Aλλαγές στον κλάδο των μεταφορών έφερε η ψήφιση του τρίτου μνημονίου από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό συνέβει γιατί επέτρεψε την δρομολόγηση των εναλλακτικών ταξί δηλαδή των μισθωμένων αυτοκινήτων επτά ή εννέα θέσεων για τουριστικές υπηρεσίες.

Ο λόγος για τα μίνι βαν που κυκλοφορούν και στη Ρόδο και έγιναν βραχνάς για τους ταξιτζήδες γιατί τους αφαίρεσαν πολλές και καλές διαδρομές δηλαδή κούρσες σε μακρινούς προορισμούς του νησιού που θα τους έφερναν καλά έσοδα.

Τα μινι βαν δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από το δρόμο καθώς θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για μεταφορά πελατών από και προς ξενοδοχεία καθώς και για εξυπηρέτηση τουριστών με 12ωρη μίσθωση από ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία.

Στην εφαρμογή του μέτρου αντέδρασαν από την αρχή οι ιδιοκτήτες ταξί του νησιού μας γιατί είδαν ότι θα είχαν αθέμιτο ανταγωνισμό όπως και έγινε. Όμως ο νόμος είναι σαφής και επιτρέπει σε όποιον είναι αρτιμελής και έχει δίπλωμα οδήγησης να δουλέψει ως οδηγός αυτών των «εναλλακτικών ταξί».

Τα οχήματα αυτά έχουν κινητήρα το λιγότερο 1500 κυβικά εκατοστά, συμμορφώνονται με το Euro V, και θα κυκλοφορούν κατά μέγιστο επτά χρόνια από την άδεια κυκλοφορίας τους.

Για την έναρξη της δραστηριότητας της με μισθωμένα εννιαθέσια οχήματα, μια επιχείρηση πρέπει να κάνει απλή αίτηση στον ΕΟΤ, ο οποίος οφείλει να χορηγήσει την άδεια σε 15 μέρες.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόσης Καστανίδης δήλωσε στο Βήμα της Δωδεκανήσου ότι η δρομολόγηση των μίνι βαν έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον κλάδο του.

Η κατάσταση όπως εξήγησε έγινε ακόμη χειρότερη με την μείωση του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων με οδηγό στα νησιά στη μισή ώρα με κόστος 80 ευρώ. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους οδηγούς των μίνι βαν να κάνουν άπειρες διαδρομές με τα ανάλογα κέρδη.

«Η τροπολογία σύμφωνα με την οποία η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης για τα νησιά είναι μισή ώρα και στην υπόλοιπη Ελλάδα 3 ώρες έφερε προβλήματα» , είπε ο κ. Καστανίδης.

Όμως υπάρχουν και κάποια καλά νέα καθώς με Κοινή Υπουργική Απόφαση το κόστος διαδρομής για τα μίνι βαν από 80 ευρώ κατεβαίνει στα 40 ευρώ.

Υπάρχουν και χειρότερα για τους ιδιοκτήτες των μίνι βαν καθώς αποφασίστηκε στο εξής τα δρομολόγια και το κόστος αυτών να δηλώνονται πλέον στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών.

« Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Μεταφορών θα υπάρχει πλατφόρμα στην οποία οι ιδιοκτήτες των μίνι βαν θα πρέπει να δηλώνουν τις διαδρομές και το κόστος . Αυτό σημαίνει πως θα φορολογούνται για το μεταφορικό έργο τους», δήλωσε ο κ. Θεοδόσης Καστανίδης.

Σε ερώτηση αν η δραστηριότητα των μίνι βαν έχει προκαλέσει οικονομική ζημία στον κλάδο ο κ. Καστανίδης δήλωσε:

«Υπάρχει πρόβλημα. Έχουμε χάσει πολύ δουλειά εξαιτίας τους. Τώρα με την πλατφόρμα ελπίζουμε ότι θα μπει τάξη αφού για ότι διαδρομές κάνουν θα φορολογούνται».

Ευτυχώς που υπάρχει η αστυνομία είπε ο κ. Καστανίδης που δεν τους αφήνει ήσυχους. Με διαρκείς ελέγχους επιβάλει τουλάχιστον όχι μόνο τάξη αλλά και πρόστιμα. Φέτος έχουν αφαιρεθεί 17 πινακίδες από ισάριθμα μίνι βαν και επιβλήθηκαν τα ανάλογα πρόστιμα στους υπευθύνους.

Υπολογίζεται πάντως ότι στη Ρόδο κυκλοφορούν περισσότερα από 2.000 μίνι βαν.

Όσο για τη φετινή σεζόν ο κ. Καστανίδης δήλωσε πως δεν εξελίχθηκε όπως περίμεναν οι αυτοκινητιστές.

«Ήταν μια μέτρια σεζόν. Τα οικονομικά αποτελέσματα για άλλη μια φορά δεν ήταν αυτά που περιμέναμε. Να μην ξεχνάμε και τις τεράστιες υποχρεώσεις που έχουμε να καλύψουμε», τόνισε.

Οι περισσότεροι αυτοκινητιστές περιμένουν ακόμη και τώρα τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο να πραγματοποιήσουν κάποιες καλές διαδρομές με τους τουρίστες που θα αφιχθούν.

Το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί θα θέσει τα προβλήματα του κλάδου στο νέο δήμαρχο κ. Αντώνη Καμπουράκη.

«Θα συζητήσουμε για το κυκλοφοριακό που είναι αιτία ταλαιπωρίας και για μας. Επίσης θα ζητήσουμε την παρέμβαση του για την επίλυση των προβλημάτων που έχουμε με τα ανοικτά λεωφορεία. Στη συνάντηση θα τεθούν και άλλα ζητήματα», είπε ο κ. Καστανίδης.