Taxi & Driver
Βλάβη στα φρένα του αυτοκινήτου.

Βλάβη στα φρένα του αυτοκινήτου

Τα φρένα του αυτοκινήτου είναι σημαντικά για την ασφάλεια τόσο των οδηγών όσο και των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Όταν υπάρχει βλάβη στα φρένα ο οδηγός δεν μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο όταν χρειαστεί. 

Κύριες αιτίες για τις οποίες δεν πιάνουν τα φρένα είναι:

  • Απώλεια υγρού φρένων
  • Πρόβλημα στον κύριο κύλινδρο των φρένων
  • Βλάβη στον ενισχυτή των φρένων
  • Εκτεταμένη χρήση φρένων από οδηγό 
  • Φθορά των δίσκων και των υλικών τριβής

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα φρένα του αυτοκινήτου, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Απώλεια υγρού φρένων

Μία κύρια αιτία της βλάβης των φρένων σε ένα αυτοκίνητο οφείλεται στην απώλεια υγρών. Συγκεκριμένα, τα φρένα αποτελούνται από ένα υγρό, το οποίο όταν τελειώσει εμποδίζει την σωστή λειτουργία των φρένων. 

Ένας τρόπος αποφυγής αυτού του προβλήματος είναι ο συχνός ελέγχου της στάθμης του υγρού από τον οδηγό του οχήματος. 

Πρόβλημα στον κύριο κύλινδρο των φρένων

Άλλος ένας λόγος για τον οποίο δεν πιάνουν τα φρένα είναι η δημιουργία βλάβης στον κεντρικό κύλινδρο, ο οποίος ευθύνεται για την συμπίεση του υγρού των φρένων. Η πίεση που δημιουργείται κάνει τα φρένα να ακουμπούν τους τροχούς. 

Στην περίπτωση που ο κύριος κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουργεί μόνο μερικές φορές, για να μπορέσει να φρενάρει ο οδηγός πρέπει να “πατήσει” το πεντάλ του φρένου μέχρι να ακουμπήσει το πάτωμα. 

Βλάβη στον ενισχυτή των φρένων του αυτοκινήτου

Ο ενισχυτής είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να ενισχύσει την δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του φρένου. Αν ο ενισχυτής αυτός είναι σε κακή κατάσταση, τότε δεν θα εφαρμοστεί η πλήρης δύναμη που απαιτείται. 

Ως αποτέλεσμα, θα δημιουργηθεί βλάβη στα φρένα του αυτοκινήτου, καθώς δεν θα ενεργοποιηθεί ο κύριος κύλινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό των φρένων. Έτσι, θα χρειαστεί ο οδηγός να πατήσει το πεντάλ του οχήματος μέχρι το πάτωμα, ώστε να μπορέσει να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο.

Εκτεταμένη χρήση φρένων από οδηγό 

Άλλος ένας λόγος για τον οποίο δεν πιάνουν τα φρένα του αυτοκινήτου είναι η εκτεταμένη χρήση φρένων από οδηγό. Σαν συνέπεια, το υγρό που βρίσκεται μέσα στα φρένα, θερμαίνεται και ρευστοποιείται περισσότερο. 

Όσο πιο “λεπτό” είναι το υγρό, τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί η κατάλληλη πίεση στα φρένα ώστε να λειτουργήσουν. Έτσι, αν το πεντάλ φτάνει συχνά στο πάτωμα και δεν δικαιολογείται από κάποιον μηχανικό λόγο, ο οδηγός πρέπει να αλλάξει την οδηγική του συμπεριφορά. 

Φθορά των δίσκων και των υλικών τριβής

Ένα ακόμη πρόβλημα που φανερώνουν στον οδηγό ότι έχει δημιουργηθεί βλάβη στα φρένα του αυτοκινήτου είναι η φθορά που προκαλείται στους δίσκους και τα υλικά τριβής.  Συγκεκριμένα, το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό. 

Όμως, όσο ο οδηγός χρησιμοποιεί το μεσαίο πεντάλ, τόσο περισσότερο μειώνεται το πάχος που έχουν τα τακάκια και ο δίσκος. Σαν αποτέλεσμα, τα φρένα δεν πιάνουν καλά και το αυτοκίνητο δεν ακινητοποιείται εύκολα. 

Ενδείξεις βλάβης των φρένων του αυτοκινήτου

Υπάρχουν μερικές ενδείξεις, οι οποίες φανερώνουν στον οδηγό ότι τα φρένα έχουν βλάβη. Η ενεργοποίηση της λυχνίας των φρένων, οι τσιριχτοί ήχοι και το σκληρό ή μαλακό πεντάλ. Παράλληλα, όταν ο οδηγός παρατηρήσει ότι τρέμει το πεντάλ του φρεναρίσματος και ότι είναι άνισο, πρέπει να ελέγξει επειγώνοντας το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. 

Προβλήματα στα φρένα του αυτοκινήτου
Ενδείξεις βλάβης των φρένων του αυτοκινήτου.

Ενεργοποίηση λυχνίας των φρένων

Μία σημαντική ένδειξη η οποία δείχνει στον οδηγό ότι τα φρένα του αυτοκινήτου χρήζουν αντικατάστασης, είναι η ενεργοποίηση του λυχνία των φρένων. Μόλις δει ο οδηγός ότι έχει ανάψει το συγκεκριμένο λαμπάκι, πρέπει να ελέγξει την κατάσταση των φρένων του.

Τσιριχτός ήχος κατά το φρενάρισμα

Όταν ο οδηγός ακούσει ένα τσιριχτό ήχο κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, πρέπει να αρχίσει να ανησυχεί για τα φρένα του. Ο ήχος αυτός αποτελεί μία από τις πρώτες προειδοποιήσεις του συστήματος. 

Σκληρό ή μαλακό πεντάλ

Το μαλακό πεντάλ του αυτοκινήτου σημαίνει ότι ο οδηγός για να μπορέσει να ακινητοποιήσει το αμάξι πρέπει να πατήσει το παντέλ μέχρι να ακουμπήσει το πάτωμα. Αντίστοιχα, το σκληρό πεντάλ σημαίνει ότι ο οδηγός δυσκολεύεται πολύ για να το πατήσει. 

Όποιες και από τις δύο καταστάσεις συναντήσει ένας οδηγός, πρέπει να γνωρίζει ότι αποτελούν ενδείξεις προβλήματος στο σύστημα των φρένων. 

Τρέμει το πεντάλ κατά το φρενάρισμα

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του AutoTriti, άλλο ένα σημάδι που δείχνει στους οδηγούς ότι έχει δημιουργηθεί βλάβη στα φρένα του αυτοκινήτου, είναι όταν το πεντάλ τρέμει κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. 

Άνισο φρενάρισμα 

Όταν ο οδηγός παρατηρήσει ότι κατα τη διάρκεια του φρεναρίσματος το αυτοκίνητο κλίνει προς μία κατεύθυνση, το πιο πιθανό είναι ότι έχουν φθαρεί τα τακάκια. Κατά συνέπεια, προκαλείται πρόβλημα στο σύστημα των φρένων του οχήματος. 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.