Taxi & Driver

Best-Seller στην Ευρώπη η Skoda Octavia

Το πρώτο αυτοκίνητο του Group VW σε πωλήσεις πέρυσι στην Ευρώπη ήταν το Golf. Ωστόσο, ένα παραδοσιακά καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην κατηγορία, η Skoda Octavia, ήταν επίσης πολύ δημοφιλής.

Η Octavia κατέχει την πρωτιά σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες το 2018, δηλαδή σε Τσεχία, Εσθονία, Πολωνία και Ελβετία, σύμφωνα με τα στοιχεία της JatoDynamics. Την ίδια στιγμή, το Golf επικράτησε σε επίπεδο πωλήσεων σε πέντε χώρες, ενώ το Renault Clio κέρδισε την πρώτη θέση σε τρεις. Το δημοφιλές οικογενειακό αυτοκίνητο της Skoda, το οποίο πωλείται με μπροστινή κίνηση αλλά και τετρακίνηση, με επιλογές κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και CNG (φυσικού αερίου), ήταν το δεύτερο πιο καλοπουλημένο όχημα σε Φινλανδία, Σλοβακία και Ουγγαρία. Επιπλέον, ήταν μέσα στα πρώτα 10 σε άλλες οκτώ χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.

Η συνολική ζήτηση για την Octavia στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 3,6%. Παρ ‘όλα αυτά, παρέμεινε το πιο καλά πουλημένο μοντέλο της μάρκας, παρότι η τρίτη γενιά εισήλθε στην παραγωγή στα τέλη του 2012, έλαβε ένα facelift πριν από δύο χρόνια και ο διάδοχός του δεν είναι τόσο μακριά. Στην πραγματικότητα, η Skoda δημιούργησε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια μονάδες του Mk3, τα περισσότερα από αυτά στο εργοστάσιο Mlada Boleslav της Τσεχίας. Η Octavia συναρμολογείται επίσης στη Ρωσία, το Καζακστάν, την Ινδία, την Κίνα και την Αλγερία. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι θα εξακολουθεί να είναι επιτυχημένη λόγω της καλής τιμής της όπως και της πρακτικότητας της. Το κόστος είναι το ίδιο ή ακόμα και λιγότερο από τα άλλα μικρομεσαία αυτοκίνητα, αλλά αποτελεί το μεγαλύτερο στην κατηγορία, προσφέροντας εσωτερικό χώρο συγκρίσιμο με μεγαλύτερα οχήματα.

Η Skoda ξεκίνησε την πρώτη Octavia τον Ιανουάριο του 1959. Το όνομά της σημαίνει «όγδοη» στα λατινικά και σηματοδοτεί το όγδοο μοντέλο της μάρκας που ξεκίνησε από το WW2 και επίσης το όγδοο με την ανεξάρτητη ανάρτηση που εισήγαγε η αυτοκινητοβιομηχανία το 1933. Σχεδόν δύο χρόνια μετά την εισαγωγή της πρώτης Octavia με τις δύο πόρτες, προστέθηκε η έκδοση Combi, ένα station με οριζόντια χωριστή πόρτα. Το μοντέλο αυτό είχε χωρητικότητα μέχρι και 1050 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το κουπέ παράχθηκε μέχρι τον Απρίλιο του 1964, όταν παρουσιάστηκε ο κινητήρας 1000/1100 MB τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Το Combi κατασκευάστηκε μέχρι τα τέλη του 1971. Όσον αφορά τη σύγχρονη Octavia, εισήλθε στην παραγωγή το 1996 και πωλήθηκε μαζί με τον διάδοχό της, το Mk2, μέχρι το 2010.