Taxi & Driver
Αυτοκινητιστής
Αυτοκινητιστής ταξί: Με ενοχλεί η άσχημη εικόνα που δημιουργούν ελάχιστοι κακοί συνάδελφοι για το σύνολο των οδηγών

Αυτοκινητιστής ταξί: Με ενοχλεί η άσχημη εικόνα που δημιουργούν ελάχιστοι κακοί συνάδελφοι για το σύνολο των οδηγών

Ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής, Χάρης Κατσάνος, μοιράζεται με το Taxi&Driver τις σκέψεις και τις απόψεις του σχετικά με τις εξελίξεις, τους συναδέλφους και τα προβλήματα του κλάδου.

Ο Χάρης Κατσάνος είναι 29 ετών και εργάζεται ως επαγγελματίας αυτοκινητιστής τα τελευταία 8 χρόνια. Πρόκειται για έναν νέο άνθρωπο που έχει επενδύσει στον κλάδο του ταξί και προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις δύσκολες εποχές που διανύει η χώρα.

Ποια είναι η άποψή σας για την Uber και τα πειρατικά ταξί; Συνεχίζουν ανεξέλεγκτα ακόμα και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ή έχει περιοριστεί η δράση τους; 

Θα κάνω μια ρητορική ερώτηση. Ποια μπορεί να είναι η άποψη ενός επαγγελματία για έναν ιδιώτη ο οποίος αποφάσισε ότι θα μπει στο μεταφορά με τους όρους και τους κανόνες που θέλει αυτός θεωρώντας υποχρέωση μας να τον δούμε σαν εξέλιξη; Βλέπετε, τα επαγγελματικά οχήματα και οι επαγγελματίες οδηγοί είναι πιστοποιημένοι, με πολλούς και διάφορους τρόπους και όχι μόνο στην Ελλάδα. Και κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι με ακόμα περισσότερους έτσι ώστε να διασφαλιστεί, σε μεγαλύτερο βαθμό, η ποιότητα των υπηρεσιών. Έρχεται λοιπόν κάποιος που στο βωμό του κέρδους μας λέει ότι το σωστό είναι ο καθένας να παίρνει το ΙΧ αυτοκίνητό του και να εκτελεί μεταφορά χωρίς καμία πιστοποίηση. Παρουσιάζει σαν υγιή ανταγωνισμό την έκπτωση στις προδιαγραφές, βασιζόμενος στην άγνοια των πελατών. Βασιζόμενος στην ελλιπή αστυνόμευση, καθώς και στα κενά του νόμου, μπορεί να υπάρχει και να λειτουργεί.  Όσον αφορά στην πειρατεία, θεωρώ πως έχει περιοριστεί, παρόλα αυτά η δράση των πειρατικών, όχι ταξί, αλλά οχημάτων συνεχίζεται.

Ποιο θεωρείται αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές; Υπάρχει λύση κατά τη γνώμη σας;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ελλιπής αστυνόμευση και αυτό το νόμισμα έχει δύο όψεις. Καταρχήν με τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορέσουν να ελέγχουν τα ΙΧ οχήματα που χρησιμοποιούνται στο χώρο της επί πληρωμή μεταφοράς. Αν αυτά λειτουργήσουν με προδιαγραφές και βάσει της νομοθεσίας δεν έχω να φοβάμαι τίποτα. Σας το είπα και πριν, όταν ο ανταγωνισμός δεν είναι υγιής υπάρχει θέμα για όλους. Ακόμα και για τον πελάτη που όταν βρεθεί εκτεθειμένος θα καταλάβει, με τη διαφορά ότι τότε θα είναι αργά.

Η άλλη όψη τους νομίσματος αφορά τα ίδια τα ταξί. Θα με χαροποιούσε να δω τους κακούς επαγγελματίες να απομακρύνονται ή έστω να συμμορφώνονται. Όσο με ενοχλεί η πειρατεία άλλο τόσο με ενοχλεί το ότι ελάχιστοι κακοί συνάδελφοι δημιουργούν άσχημη εικόνα για το σύνολο. Ξέρετε, η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που δουλεύουν ταξί είναι ευσυνείδητοι επαγγελματίες. Το επίπεδο έχει ανέβει παρά πολύ, σε σχέση με το παρελθόν και συνεχώς ανεβαίνει. Δυστυχώς όμως στους 10, ένας κακός φτάνει για να δημιουργήσει την άσχημη εικόνα.

Τα συνδικαλιστικά όργανα των αυτοκινητιστών και το Υπουργείο Μεταφορών πιστεύετε ότι χειρίστηκαν σωστά την κατάσταση με την Uber και το νομοσχέδιο;

Εδώ δεν έχω να πω πολλά. Αργήσαμε. ΑΡΓΟΥΜΕ. Και θα πρέπει να δούμε και την ολοκλήρωση του νόμου βάσει της πλατφόρμας που ανέφερα. Θα είμαι απόλυτος. Αν δεν ολοκληρωθεί η πλατφόρμα δεν έχει γίνει τίποτα. Οπότε μέχρι τότε δε μιλάμε για χειρισμό, αλλά για εν δυνάμει χειρισμό.

Όσον αφορά τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου θα πω ότι δεν έχω δει καμία πρόθεση να “σπρώξουν” προς τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών. Δε γίνεται να βλέπουμε τον, έστω και μη υγιή, ανταγωνισμό να έρχεται και να περιμένουμε μερικά χρόνια για να δούμε πως θα τον περιορίσουμε χωρίς ταυτόχρονα να κοιτάζουμε να βελτιωθούμε εμείς. Η βελτίωση της παροχής υπηρεσιών έρχεται από εμάς τους ίδιους χωρίς την παραμικρή βοήθεια από την ηγεσία του κλάδου.

Και όσον αφορά το υπουργείο, κάποιοι πολιτικοί ευαγγελίζονται την βελτίωση των υπηρεσιών μέσω της Uber. Επειδή το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει ιστορία τριών χρόνων θα σας πω ότι ο κανονισμός λειτουργίας ταξί έχει βγει το 1987! Είναι μεγαλύτερος σε ηλικία από εμένα! Το υπουργείο λοιπόν, όποιος και να είναι ο υπουργός, οποία και να είναι η κυβέρνηση, καλά θα κάνει να φροντίσει για τον εκσυγχρονισμό μας μέσω των μέσων που διαθέτει.

Πόσα χρόνια ασχολείστε με το ταξί και ποιο είναι το επαγγελματικό όχημα που έχετε επιλέξει; Είστε ικανοποιημένος από αυτό ή σκέφτεστε να το αντικαταστήσετε;

Ασχολούμαι με το ταξί εδώ και 9 χρόνια. Το επαγγελματικό όχημα που έχω επιλέξει είναι ένα Skoda Octavia 5 χρονολογίας 2012, 1.600 κυβικά diesel. Είναι μεταχειρισμένο, ήρθε από την Τσεχία με 110.000 χιλιόμετρα και το αγόρασα από την επιχείρηση ταξί ΓΟΝΙΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ. Θεωρώ πως δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα καινούργιο όχημα αντιπροσωπείας. Όταν έρθει η στιγμή να αλλάξω όχημα θα επιλέξω την καινούργια Octavia 5 έκδοση RS.

Πόσο συχνά φροντίζετε για την καθαριότητα και το service του αυτοκινήτου σου; Πόσο συχνά αλλάζετε λάδια, λάστιχα; Πιστεύετε ότι παίζει ρόλο η εικόνα και η καλή κατάσταση του αυτοκινήτου για τους πελάτες;

Το αυτοκίνητο καθαρίζεται καθημερινά μέσα-έξω. Το service γίνεται πάντα στην ώρα του αλλάζοντας τα λάδια και όλα τα φίλτρα κάθε 7.500 χιλιόμετρα διότι είναι βελτιωμένο μηχανικά. Τα λάστιχα κάθε 40.000 χιλιόμετρα ΠΑΝΤΑ με καινούργια. Δεν παίζουμε με την ασφάλεια μας. Ο πελάτης θέλει να μπαίνει σε ένα προσεγμένο και καθαρό αυτοκίνητο και με συνδυασμό την καλή εξυπηρέτηση δεν υπάρχει περίπτωση να μην τον κερδίσεις.

Κατά τη γνώμη σας, τι συμφέρει περισσότερο έναν επαγγελματία αυτοκινητιστή ατομικά και το σύνολο του κλάδου γενικά: Η συνεργασία με μια εταιρεία διαμεσολάβησης όπως η BEAT ή με ένα παραδοσιακό ραδιοταξί;

Έχοντας εμπειρίες και εικόνα από αρκετά ραδιοταξί της πρωτεύουσας, όχι απαραίτητα προσωπικά αλλά και μέσω φίλων συναδέλφων, θα προσπαθήσω να αποτυπώσω την εικόνα όσο μπορώ πιο σύντομα.

Μπορεί ο εν δυνάμει πάροχος να φροντίσει για τον εκσυγχρονισμό μου; Μπορεί να φροντίσει για την αύξηση του έργου;

Μπορεί να φροντίσει για την βελτίωση της εικόνας; Μπορεί να απομακρύνει τους κακούς επαγγελματίες;

Μπορεί να κατευθύνει τα μέλη του στη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών; Μπορεί να φροντίσει μέσω συμφωνιών με ιδιώτες να περιορίσει το λειτουργικό κόστος;

Μπορεί να είναι αξιόπιστος απέναντι μου; Μπορεί να φροντίσει για την απόλυτη ισονομία των μελών;

Μπορεί να παρέχει πλήρη γραμματειακή και τεχνολογική υποστήριξη; Μπορεί να τα κάνει όλα αυτά με μικρό μηνιαίο κόστος για την τσέπη του κάθε μέλους;

Θα μπορούσα να γράψω άλλες τόσες ερωτήσεις. Αν θεωρήσουμε λοιπόν ότι όλοι μπορούν και θέλουν, είτε ραδιοδίκτυα, είτε ιδιώτες, τότε η ερώτηση δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης. Είναι σαν να με ρωτάτε αν είναι καλύτερα να κερδίζω εγώ ο ίδιος από τη δουλειά μου ή να προσφέρω μέρος του κέρδους μου σε κάποιον τρίτο. Και φυσικά η απάντηση είναι αυτονόητη.

 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.