Taxi & Driver
Cabriolet
Αυτή είναι η νέα Mercedes E-Class Cabriolet

Αυτή είναι η νέα Mercedes E-Class Cabriolet

Είναι μεγάλη η ιστορία των ανοιχτών μοντέλων της Mercedes, με το καθένα από αυτά στο πέρασμα του χρόνου να λαμβάνει κλασική και ενίοτε και συλλεκτική αξία. Αυτή τη συνταγή στο πιο εκσυγχρονισμένο, ακολουθεί και η νέα Ε-Class Cabriolet…

Μέσα στην πανσπερμία εκδόσεων του κάθε μοντέλου της Mercedes, η Cabriolet εκδοχές έχουν την δικιά τους βαρύνουσα σημασία. Ακόμα περισσότερο αν «υπάγονται» στα κατεξοχήν σημαντικά μοντέλα της, όπως στην Ε-Class. Μπορεί έτσι για παράδειγμα, η νεοφερμένη All Terrain (με crossover στοιχεία) Ε-Class να αποτελεί μια ειδική έκδοση της E-Class, η Cabriolet όμως θα μπορούσε να είναι και αυτόνομη πρόταση στην γκάμα της. Αν μια πρόταση που εμπεριέχει μέσα της το «ανοιχτή» και το «Mercedes» δεν είναι αρκετό να σας βγάλει συναίσθημα, θυμηθείτε απλά κάποιο αντίστοιχο διαστάσεων μοντέλο που το κοιτάτε με θαυμασμό και νοσταλγική διάθεση μετά από 30 και πλέον χρόνια. Δεν βρίσκετε, γιατί απλά δεν υπάρχει…

Η Audi δεν «τόλμησε» ποτέ αντίστοιχη έκδοση για το Α6/Α7 της, ενώ η BMW -ως οι πιο ανταγωνιστικές φίρμες- έχει την Σειρά 6 σε Cabrio εκδοχή, ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να μπει στα μονοπάτια της E-Class Cabriolet και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα το κάνει και ποτέ. Στην μεγάλη κατηγορία, η E-Class Cabriolet δεν έχει αντίπαλο, παίζει «μπάλα» μόνη της. Με μήκος 4.826 χλστ. ευρυχωρία για 4 επιβάτες, πολυτέλεια, άνεση και υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία, η νέα E-Class Cabriolet έχει τα φόντα να συνεχίσει την «μοναδικότητα» των ανοιχτών Mercedes, κάτι που θα αποδειχθεί σε μερικά χρόνια από σήμερα. Και αν η W123 (η πρώτη γενιά με την ονομασία Ε-Class) του 1993 προκαλεί δέος σήμερα ακόμα και αισθητικά, η νέα W213 το καταφέρνει από τώρα…

Η νέα ανοικτή Mercedes διαθέτει φυσικά ολόκληρο το τεχνολογικό πακέτο της τετράθυρης E-Class μαζί με τη δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο η Cabriolet έχει διαφορετική προσέγγιση στον τομέα της ασφάλειας, με αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς, γονάτου οδηγού αλλά και κεφαλής τύπου κουρτίνας οι οποίοι βγαίνουν από το άνω μέρος των θυρών. Στάνταρ είναι τα εκτινασσόμενα ρολ-μπαρ στο πίσω μέρος (για προστασία σε περίπτωση ανατροπής), ενώ προαιρετικά μπαίνουν και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Οι τιμές της, ξεκινούν από τα 78.101 ευρώ (έκδοση E 200) με την λίστα προαιρετικού εξοπλισμού να είναι μεγάλη και να διαμορφώνει φυσικά ανάλογα την τελική της τιμή.

Σχεδιασμένη με τις ίδιες απαλές γραμμές της σεντάν και της κουπέ εκδοχής, η E-Class Cabriolet γεμίζει το δρόμο και το μάτι με περίσσια ευκολία. Είναι αυτή η αρχοντική και συνάμα κομψή της αισθητική που χαρακτηρίζει άλλωστε όλες τις τελευταίες προτάσεις της εταιρείας, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, με την μαύρη υφασμάτινη οροφή να δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση. Ο δυναμισμός φυσικά δεν λείπει από το σύνολο, ωστόσο η ισορροπία μεταβάλλεται από την πολυτέλεια που τείνει να είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, ιδιαίτερα όταν είναι «ξεσκέπαστη». Κλειστή ή ανοιχτή πάντως, η νέα E-Class Cabriolet καθίσταται επιβλητική μέσω των διαστάσεων και της σχεδίασής της, θυμίζοντας αρκετά την μεγαλύτερη αντίστοιχη έκδοση της S-Class.

Εσωτερικό: Υψηλής αισθητικής & κανονικό σαλόνι

Το ταμπλό της E-Class Cabriolet δανείζεται φυσικά τη συνολική εικόνα από τη σεντάν έκδοση η οποία με τη σειρά της αντλεί έμπνευση και στιλ από την ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class. Η κυματοειδής γραμμή στο ταμπλό είναι το βασικό στοιχείο όπως και το γυάλινο πάνελ που ξεκινά εμπρός από τον οδηγό και εκτείνεται μέχρι και το μέσο της κονσόλας. Αυτό καλύπτει δύο οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μία που σαφέστατα αποτελούν και τα high tech στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις. Η πρώτη είναι ο ψηφιακός και πλήρης πίνακας οργάνων και η δεύτερη αυτή του προαιρετικού συστήματος infotainment COMAND Online. Και οι δύο οθόνες διαθέτουν touch επιφάνειες για τον χειρισμό τους (στο τιμόνι και ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα), με την εργονομία να χρειάζεται αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Τα υψηλής ποιότητας υλικά, ο κρυφός φωτισμός με στοιχεία LED (αλλάζει ανάμεσα σε 64 χρώματα), οι επενδύσεις και ο όμορφος γενικότερα διάκοσμος που συνθέτει ο σχεδιασμός του κάθε στοιχείου (αεραγωγοί, διακόπτες, χειριστήρια κλπ), διαμορφώνουν μια πολυτελή και ιδιαίτερα ευχάριστη καμπίνα για 4 επιβάτες. Οι δύο επιβάτες μάλιστα που θα χρειαστεί να φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα, δεν θα συναντήσουν το παραμικρό πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο τόσο για τα κεφάλια, αλλά κυρίως για τα πόδια τους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 385 ή 310 λίτρα, με κλειστή ή ανοικτή την οροφή αντίστοιχα, τιμές που είναι σαφώς ικανοποιητικές. Τέλος, αν και ο οδηγός θα βρει εύκολα την σωστή θέση οδήγησης και θα νιώσει άνετα με το μεγάλο σε όγκο αυτοκίνητο, αντίθετα και εξαιτίας της οροφής, η ορατότητα είναι περιορισμένη. Φυσικά στην πράξη δεν θα συναντήσει κανένα πρόβλημα αφού η τεχνολογία (κάμερες και αισθητήρες όπως και ενημέρωση τυφλής γωνίας στους καθρέπτες) θα του… ανοίξουν τα μάτια.

Cabriolet: 20 δλ. μακριά από την απόλαυση…

Η οδήγηση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου και δη μιας Mercedes είναι αναμφισβήτητα ιδιαίτερα απολαυστική. Η μαλακή υφασμάτινη οροφή της E-Class Cabriolet αποτελείται από πολλά στρώματα και προέρχεται από την S-Class διατηρώντας τα υψηλά στάνταρ ποιότητας αυτής. Ο μηχανισμός θέλει 20 δλ. για να ανοίξει την οροφή, μια διαδικασία που μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα. Με κλειστή την οροφή, η ησυχία στο εσωτερικό είναι πολύ κοντά σε αυτήν του κουπέ αμαξώματος, ενώ όταν ανοίγει, οι επιβαίνοντες συνεχίζουν να συνομιλούν μεταξύ τους σε φυσιολογική ένταση φωνής. Η δε ροή του αέρα ακόμα και στα 100+ χλμ./ώρα και με τα παράθυρα κάτω έδειξε μοναδικά σχεδιασμένη κάτι που επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος Aircap το οποίο σε ταχύτητες άνω των 40 χλμ./ώρα εκτίνει έναν ανεμοθραύστη στο παρμπρίζ και έναν στο πίσω μέρος του οχήματος. Εδώ, έρχεται και το Αirscarf σύστημα το οποίο θερμαίνει τον αυχένα των επιβατών, ένα σύστημα που εκτιμάται σε περιπτώσεις που οι επιβάτες θέλουν ανοιχτό το αυτοκίνητο αλλά οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος το απαγορεύουν. Η προσοχή στην λεπτομέρεια δεν σταματάει εδώ, αφού η οροφή διαθέτει μια μεγάλη και «φωτεινή» πλαφονιέρα εσωτερικά της, ενώ οι υαλοκαθαριστήρες έχουν μπεκ πάνω στα μάκτρα, έτσι ώστε το νερό που θα χρησιμοποιηθεί για την πλύση του παρμπρίζ να μην ενοχλήσει τους επιβάτες που απολαμβάνουν τον ήλιο και τις μυρωδιές της όμορφης χώρας μας.

Στο δρόμο και αυτή η E-Class διαπρέπει με τον χαρακτήρα της, υπερθεματίζοντας στην άνεση στην στιβαρότητα και την ευχαρίστηση κατά την οδήγηση. Παρά τον όγκο και το βάρος της που δεν κρύβονται, η Cabriolet έκδοση έχει «τσαγανό» κάτι που απορρέει τόσο από τον ικανό κινητήρα της όσο και το στήσιμό της. Αρχικά, το βάρος της είναι αυξημένο λόγω της ενίσχυσης του ανοιχτού αμαξώματος προς όφελος της ακαμψίας, κάτι που είναι αισθητό οδηγικά, αφού δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις με «κατεβασμένη» την οροφή. Και αυτή η ανοιχτή Mercedes λοιπόν, είναι βράχος σταθερότητας και πατάει αρχοντικά στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι μαλακή σε αυτή την βασική έκδοση της E 200 Cabriolet, κάτι που σε συνδυασμό με τα υψηλού προφίλ ελαστικά εξασφαλίζουν πολύ καλά επίπεδα άνεσης και κορυφαία ποιότητα κύλισης, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Η συμπεριφορά της είναι ξεκάθαρα εστιασμένη για cruising λοιπόν και εκεί δεν έχει αντίπαλο, καθιστώντας κάθε διαδρομή ευχάριστη. Ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός της από το σύστημα παραμετροποίησης της οδικής της συμπεριφοράς (Driving Select), δεν χάνεται αυτός ο χαρακτήρας, αλλά αποκτά ακόμα μεγαλύτερο βάθος. Στη θέση Sport για παράδειγμα, η E-Class Cabriolet αποκτά καλύτερη οδηγική αίσθηση και αντέχει στην πίεση, με τη συμπεριφορά της παντού και πάντοτε όμως να είναι ουδέτερη. Φυσικά και εδώ υπάρχει η επιλογή για σπορ ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ή και για αερανάρτηση με ακόμα πιο λεπτομερή προσαρμογή ενώ σαφώς στις ισχυρότερες εκδόσεις της, προάγει έναν πιο σπορ χαρακτήρα μέσω και της μετάδοσης της κίνησης, είτε πίσω είτε στους 4 τροχούς.

Kινητήρας-Kιβώτιο: Αέρινες σιωπές…

Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που κινεί την «βασική» έκδοση της E- Class Cabriolet (έκδοση Ε200) αποδίδει 184 ίππους και 300 Nm ροπής. Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας, ξεχωρίζει για την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία του αλλά και την ικανότητά του να κινήσει «αέρινα» το βαρύ αμάξωμα της Cabriolet, προσδίδοντάς της μάλιστα παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις. Με 9,0 δλ. για τα πρώτα 0-100 χλμ./ώρα, μπορεί το αμάξωμα των 1.755 κιλών με οδηγό να μην ανάβει φωτιές, ωστόσο σίγουρα θα ικανοποιήσει τον οδηγό και τους επιβάτες του. Η λειτουργία του παρουσιάζει θετική απόκριση από χαμηλές στροφές και αποθέματα ροπής στις μεσαίες στροφές, ενώ το πυκνής κλιμάκωσης 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εξυπηρετεί τα μέγιστα στο τράβηγμα που παρουσιάζει ακόμα και ψηλά. Αυτό, συμβαδίζει με την εξευγενισμένη χροιά της έκδοσης και διακρίνεται για τις ομαλές εναλλαγές σχέσεων που πραγματοποιεί και την αμεσότητά του, ιδιαίτερα στην λετουργία Sport+ του συστήματος παραμετροποίησης Drive Select. Με δεδομένο πως μιλάμε για ένα βαρύ αμάξωμα, οι καταναλώσεις επηρεάζοντας σαφώς αρνητικά με μια μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες να κυμαίνεται περίπου στα 10,0 λτ./100 χλμ. Αντίθετα μέσω και της υψηλής αλλά και σε ευρύ φάσμα στροφών ροπής των 300 Nm, η κατανάλωση περιορίζεται σημαντικά στο βασικό πεδίο δράσης του αυτοκινήτου, τα ταξίδια. Εκεί, μπορεί να δει κανείς και τιμές κάτω των 6,0 λτ./100 χλμ. σχετικά εύκολα.

Η άποψη του AutoΤρίτη

Aν το κλασικό προκύπτει από μια περίτεχνη συνταγή που βασίζεται σε εξεζητημένες τακτικές και υλικά, η Mercedes είναι ο Masterchef για την υλοποίηση. Παρά τα 25 χρόνια που χωρίζουν την πρώτη E-Class Cabriolet (W123) από αυτήν εδώ, ο χαρακτήρας τους εστιάζει ακριβώς στα ίδια πράγματα.

Πηγή: AutoΤρίτη


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.