Είναι μεγάλη η ιστορία των ανοιχτών μοντέλων της Mercedes, με το καθένα από αυτά στο πέρασμα του χρόνου να λαμβάνει κλασική και ενίοτε και συλλεκτική αξία. Αυτή τη συνταγή στο πιο εκσυγχρονισμένο, ακολουθεί και η νέα Ε-Class Cabriolet…
Μέσα στην πανσπερμία εκδόσεων του κάθε μοντέλου της Mercedes, η Cabriolet εκδοχές έχουν την δικιά τους βαρύνουσα σημασία. Ακόμα περισσότερο αν «υπάγονται» στα κατεξοχήν σημαντικά μοντέλα της, όπως στην Ε-Class. Μπορεί έτσι για παράδειγμα, η νεοφερμένη All Terrain (με crossover στοιχεία) Ε-Class να αποτελεί μια ειδική έκδοση της E-Class, η Cabriolet όμως θα μπορούσε να είναι και αυτόνομη πρόταση στην γκάμα της. Αν μια πρόταση που εμπεριέχει μέσα της το «ανοιχτή» και το «Mercedes» δεν είναι αρκετό να σας βγάλει συναίσθημα, θυμηθείτε απλά κάποιο αντίστοιχο διαστάσεων μοντέλο που το κοιτάτε με θαυμασμό και νοσταλγική διάθεση μετά από 30 και πλέον χρόνια. Δεν βρίσκετε, γιατί απλά δεν υπάρχει…
Η Audi δεν «τόλμησε» ποτέ αντίστοιχη έκδοση για το Α6/Α7 της, ενώ η BMW -ως οι πιο ανταγωνιστικές φίρμες- έχει την Σειρά 6 σε Cabrio εκδοχή, ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να μπει στα μονοπάτια της E-Class Cabriolet και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα το κάνει και ποτέ. Στην μεγάλη κατηγορία, η E-Class Cabriolet δεν έχει αντίπαλο, παίζει «μπάλα» μόνη της. Με μήκος 4.826 χλστ. ευρυχωρία για 4 επιβάτες, πολυτέλεια, άνεση και υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία, η νέα E-Class Cabriolet έχει τα φόντα να συνεχίσει την «μοναδικότητα» των ανοιχτών Mercedes, κάτι που θα αποδειχθεί σε μερικά χρόνια από σήμερα. Και αν η W123 (η πρώτη γενιά με την ονομασία Ε-Class) του 1993 προκαλεί δέος σήμερα ακόμα και αισθητικά, η νέα W213 το καταφέρνει από τώρα…
Η νέα ανοικτή Mercedes διαθέτει φυσικά ολόκληρο το τεχνολογικό πακέτο της τετράθυρης E-Class μαζί με τη δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο η Cabriolet έχει διαφορετική προσέγγιση στον τομέα της ασφάλειας, με αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς, γονάτου οδηγού αλλά και κεφαλής τύπου κουρτίνας οι οποίοι βγαίνουν από το άνω μέρος των θυρών. Στάνταρ είναι τα εκτινασσόμενα ρολ-μπαρ στο πίσω μέρος (για προστασία σε περίπτωση ανατροπής), ενώ προαιρετικά μπαίνουν και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Οι τιμές της, ξεκινούν από τα 78.101 ευρώ (έκδοση E 200) με την λίστα προαιρετικού εξοπλισμού να είναι μεγάλη και να διαμορφώνει φυσικά ανάλογα την τελική της τιμή.
Σχεδιασμένη με τις ίδιες απαλές γραμμές της σεντάν και της κουπέ εκδοχής, η E-Class Cabriolet γεμίζει το δρόμο και το μάτι με περίσσια ευκολία. Είναι αυτή η αρχοντική και συνάμα κομψή της αισθητική που χαρακτηρίζει άλλωστε όλες τις τελευταίες προτάσεις της εταιρείας, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, με την μαύρη υφασμάτινη οροφή να δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση. Ο δυναμισμός φυσικά δεν λείπει από το σύνολο, ωστόσο η ισορροπία μεταβάλλεται από την πολυτέλεια που τείνει να είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, ιδιαίτερα όταν είναι «ξεσκέπαστη». Κλειστή ή ανοιχτή πάντως, η νέα E-Class Cabriolet καθίσταται επιβλητική μέσω των διαστάσεων και της σχεδίασής της, θυμίζοντας αρκετά την μεγαλύτερη αντίστοιχη έκδοση της S-Class.
Εσωτερικό: Υψηλής αισθητικής & κανονικό σαλόνι
Cabriolet: 20 δλ. μακριά από την απόλαυση…
Η οδήγηση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου και δη μιας Mercedes είναι αναμφισβήτητα ιδιαίτερα απολαυστική. Η μαλακή υφασμάτινη οροφή της E-Class Cabriolet αποτελείται από πολλά στρώματα και προέρχεται από την S-Class διατηρώντας τα υψηλά στάνταρ ποιότητας αυτής. Ο μηχανισμός θέλει 20 δλ. για να ανοίξει την οροφή, μια διαδικασία που μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα. Με κλειστή την οροφή, η ησυχία στο εσωτερικό είναι πολύ κοντά σε αυτήν του κουπέ αμαξώματος, ενώ όταν ανοίγει, οι επιβαίνοντες συνεχίζουν να συνομιλούν μεταξύ τους σε φυσιολογική ένταση φωνής. Η δε ροή του αέρα ακόμα και στα 100+ χλμ./ώρα και με τα παράθυρα κάτω έδειξε μοναδικά σχεδιασμένη κάτι που επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος Aircap το οποίο σε ταχύτητες άνω των 40 χλμ./ώρα εκτίνει έναν ανεμοθραύστη στο παρμπρίζ και έναν στο πίσω μέρος του οχήματος. Εδώ, έρχεται και το Αirscarf σύστημα το οποίο θερμαίνει τον αυχένα των επιβατών, ένα σύστημα που εκτιμάται σε περιπτώσεις που οι επιβάτες θέλουν ανοιχτό το αυτοκίνητο αλλά οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος το απαγορεύουν. Η προσοχή στην λεπτομέρεια δεν σταματάει εδώ, αφού η οροφή διαθέτει μια μεγάλη και «φωτεινή» πλαφονιέρα εσωτερικά της, ενώ οι υαλοκαθαριστήρες έχουν μπεκ πάνω στα μάκτρα, έτσι ώστε το νερό που θα χρησιμοποιηθεί για την πλύση του παρμπρίζ να μην ενοχλήσει τους επιβάτες που απολαμβάνουν τον ήλιο και τις μυρωδιές της όμορφης χώρας μας.
Στο δρόμο και αυτή η E-Class διαπρέπει με τον χαρακτήρα της, υπερθεματίζοντας στην άνεση στην στιβαρότητα και την ευχαρίστηση κατά την οδήγηση. Παρά τον όγκο και το βάρος της που δεν κρύβονται, η Cabriolet έκδοση έχει «τσαγανό» κάτι που απορρέει τόσο από τον ικανό κινητήρα της όσο και το στήσιμό της. Αρχικά, το βάρος της είναι αυξημένο λόγω της ενίσχυσης του ανοιχτού αμαξώματος προς όφελος της ακαμψίας, κάτι που είναι αισθητό οδηγικά, αφού δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις με «κατεβασμένη» την οροφή. Και αυτή η ανοιχτή Mercedes λοιπόν, είναι βράχος σταθερότητας και πατάει αρχοντικά στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι μαλακή σε αυτή την βασική έκδοση της E 200 Cabriolet, κάτι που σε συνδυασμό με τα υψηλού προφίλ ελαστικά εξασφαλίζουν πολύ καλά επίπεδα άνεσης και κορυφαία ποιότητα κύλισης, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Η συμπεριφορά της είναι ξεκάθαρα εστιασμένη για cruising λοιπόν και εκεί δεν έχει αντίπαλο, καθιστώντας κάθε διαδρομή ευχάριστη. Ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός της από το σύστημα παραμετροποίησης της οδικής της συμπεριφοράς (Driving Select), δεν χάνεται αυτός ο χαρακτήρας, αλλά αποκτά ακόμα μεγαλύτερο βάθος. Στη θέση Sport για παράδειγμα, η E-Class Cabriolet αποκτά καλύτερη οδηγική αίσθηση και αντέχει στην πίεση, με τη συμπεριφορά της παντού και πάντοτε όμως να είναι ουδέτερη. Φυσικά και εδώ υπάρχει η επιλογή για σπορ ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ή και για αερανάρτηση με ακόμα πιο λεπτομερή προσαρμογή ενώ σαφώς στις ισχυρότερες εκδόσεις της, προάγει έναν πιο σπορ χαρακτήρα μέσω και της μετάδοσης της κίνησης, είτε πίσω είτε στους 4 τροχούς.
Kινητήρας-Kιβώτιο: Αέρινες σιωπές…
Η άποψη του AutoΤρίτη
Πηγή: AutoΤρίτη
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.