Taxi & Driver
Mercedes E 200 Coupe
Αποκάλυψη τώρα για τη νέα Mercedes E 200 Coupe

Αποκάλυψη τώρα για τη νέα Mercedes E 200 Coupe

Δείτε τώρα τη νέα δίθυρη έκδοση της E-Class, που φαίνεται να έχει όλα τα στοιχεία που θα της εξασφαλίσουν μια θέση στις λίστες με τα κλασσικά μοντέλα, σε μερικές δεκαετίες από σήμερα.

Το νέο Coupe της Ε-Class (δεύτερη γενιά που χρησιμοποιεί την πλήρη ονομασία μετά τις CLK) έρχεται πρωτίστως για να επιβεβαιώσει ότι στη Στουτγάρδη έχουν βρει για τα καλά τη σχεδιαστική ταυτότητα που τους ταιριάζει και την καλλιεργούν με τρόπο που δίνει εντυπωσιακά αυτοκίνητα σε κάθε επίπεδο μεγέθους, χωρίς εξάρσεις και φαντεζί λύσεις. Η εμφάνιση βέβαια αποκτά ακόμα πιο σημαντικό ρόλο σε ένα όχημα όπως η E-Class Coupe, η οποία στοχεύει πρωτίστως στο συναίσθημα και αφήνει να εξεταστούν σε δεύτερη ανάγνωση τα πιο τεχνοκρατικά κριτήρια. Όπως είπαμε όμως, δεν υπάρχουν περιττά φτιασίδια και η E-Class Coupe σε κερδίζει με τις αναλογίες της.

Το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο προς πάσα κατεύθυνση έναντι του προηγούμενης γενιάς Coupe μοντέλου και αυτό δημιουργεί μια παρουσία η οποία «γεμίζει» το δρόμο και επισκιάζει σχετικά εύκολα τα περισσότερα από τα υπόλοιπα τετράτροχα. Η οροφή είναι ιδιαίτερα χαμηλή και μαζί με το μεγάλο πλάτος του αμαξώματος τοποθετεί οπτικά το σύνολο σε χαμηλότερο επίπεδο από ότι πραγματικά είναι, γεννώντας έτσι δυναμισμό με μεγάλη φυσικότητα. Σε αυτό βοηθά και η ανάρτηση, η οποία είναι από τη βασική έκδοση πιο χαμηλή από ότι στο σεντάν. Διακριτικά, ολόκληρος ο θόλος της καμπίνας είναι τραβηγμένος προς τα πίσω και το καπό δείχνει αρκετά μακρύ: αυτές είναι βασικές αρχές της κλασσικής κουπέ αισθητικής και η Mercedes τις έχει διανθίσει και με άλλες λεπτομέρειες, όπως την απουσία μεσαίας κολώνας και την επακόλουθη, απίστευτη αίσθηση αεράτης διαρρύθμισης που δίνει το σαλόνι όταν κατέβουν και τα τέσσερα παράθυρα. Πολύ όμορφο αυτοκίνητο λοιπόν κι ας μοιάζει λίγο με την αντίστοιχη S-Class ή τη C-Class. Η χωρίς κολώνα επιλογή «απαίτησε» να ενισχυθεί το πλαίσιο σε διάφορα σημεία, στην οροφή, πίσω από τα πίσω καθίσματα κλπ, προκειμένου η δίθυρη E-Class να αποδειχτεί διαχρονική και σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής. Κάτω από το καπό συναντούμε τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με 184 ίππους και τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από 62.000 ευρώ, στα οποία πρέπει να προσθέσουμε άλλα σχεδόν 2.800 ευρώ, για το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων.

Kινητήρας: Δοκιμασμένες λύσεις

O δίλιτρος τούρμπο και άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 184 ίππων είναι μια καλή και δοκιμασμένη λύση για τη βασική έκδοση της E-Class και ανταπεξέρχεται ολοκληρωμένα στα καθήκοντά του και στην κουπέ εκδοχή χωρίς ωστόσο να ξεσηκώνει ή να ενθουσιάζει υπέρμετρα. Πρόκειται για πολιτισμένο σύνολο, το οποίο μόνο στις υψηλές στροφές, έχει την τάση να ακουστεί, ωστόσο η καμπίνα δε σηκώνει τέτοια «αστεία» και αφήνει όλες τις ηχητικές παρεμβολές έξω από το πεδίο των επιβατών ή επιτρέπει να περάσουν εξαιρετικά υποτονισμένες. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα με το αμάξωμα βέβαια να μην εξαφανίζει πλήρως το βάρος του. Επίσης και η κατανάλωση χρειάζεται κάποια επίβλεψη διότι δεν είναι δύσκολο να ξεφύγει. Οι μέσες τιμές πάντως είναι μάλλον φυσιολογικές. Πολύ καλό το 9άρι κιβώτιο, περνά γρήγορα σε υψηλότερες σχέσεις για να ευνοεί την εξοικονόμηση καυσίμου ενώ είναι πολύ αισθητή η κλιμάκωση στην αγριάδα του όσο ο οδηγός παίζει με τις επιλογές του Dynamic Select και κινείται από το Eco και το Comfort προς το Sport και το Sport+. Σε αυτά τα πιο σπορ σκαλοπάτια, κρατάει πιο καλά την κάθε σχέση ακόμα και προς τον κόφτη ενώ δέχεται άνετα και σπορ, σχετικά βίαια κατεβάσματα σχέσης.

Εσωτερικό: Υψηλών προδιαγραφών αισθητική & ποιότητα

Το εσωτερικό αντλεί όλη του την έμπνευση από τη σεντάν E-Class και αυτό είναι καλό. Το ταμπλό δείχνει πολύ πλατύ επειδή έχει και μια κλίση προς τα εμπρός και κυριαρχείται φυσικά από το μεγάλο πάνελ που φιλοξενεί κάτω από ενιαία «στέγη» δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών έκαστη. Αυτή η επιλογή είναι διαμορφώσιμη με τον οδηγό να διαλέγει τι είδους κόκπιτ θέλει ακριβώς εμπρός του. Είναι βέβαια και έξτρα και η βασική έχει αναλογικά όργανα (υπέροχα από ότι έχουμε δει μέχρι τώρα) κι ένα μικρότερο μόνιτορ δεξιά. Η ποιότητα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Κατ’αρχάς σαν κατασκευή δείχνει ικανή να αντέξει για πολλά χρόνια ενώ και σαν αντιληπτή ποιότητα, τα μαλακά υλικά κυριαρχούν και το φινίρισμα, με πολλές μεταλλικές λεπτομέρειες κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Ωστόσο η Mercedes δεν έχει μπει στη μόδα με τις οθόνες αφής, όχι με ένα γενικευμένο σύστημα τουλάχιστον. Το ζήτημα είναι ότι στο εσωτερικό της E-Class μπορεί κανείς να εκτελέσει την ίδια λειτουργία με τουλάχιστον τρεις τρόπους από την κεντρική κονσόλα: με το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο, με την επιφάνεια αφής ακριβώς από πάνω αλλά και μέσω μιας γραμμής με μπουτόν άμεσης πρόσβασης κάτω από τον κλιματισμό. Χρειάζεται λοιπόν κάποια εξοικείωση, να μάθει κανείς «τον τρόπο της Mercedes», στον οποίο δεν είναι δύσκολο να συνηθίσει μετά.

Xώροι: Με άνεση για τέσσερις ενήλικες

Η γραμμή της οροφής εξωτερικά δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αισιοδοξία ότι οι πίσω επιβάτες θα κάθονται άνετα. Στην πράξη όμως η E-Class Coupe έδειξε ότι τα κάλλη δεν απαιτούν απαραίτητα και… πόνο. Ο χώρος για τα γόνατα λοιπόν είναι παραπάνω από επαρκής για τα δεδομένα ενός κουπέ ενώ και ο «αέρας» για τα κεφάλια μπορεί στα χαρτιά να δείχνει οριακός ωστόσο στην πράξη η κλίση της έδρας και της πλάτης επιτρέπουν στους πίσω επιβαίνοντες να «κλέψουν» ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Μόνο το πλάτος δεν είναι το ίδιο καλό επειδή η καμπίνα μοιάζει να συγκλίνει προς το διαμήκη άξονα όσο πάει προς τα πίσω. Βέβαια, τα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα έχουν ποτηροθήκες ανάμεσά τους και έξτρα χώρους στην εξωτερική τους πλευρά. Σημαντικό είναι ότι δεν νιώθεις κλειστοφοβικά εκεί. Κι αυτό οφείλεται όχι μόνο στο χώρο, αλλά και στο μεγάλο πλαϊνό παράθυρο, χωρίς μεσαίο πυλώνα, το οποίο φέρνει άφθονο φως εσωτερικά. Το πορτ-μπαγκάζ με 425 λίτρα είναι ό,τι πρέπει για αποδράσεις ενός ζευγαριού το σαββατοκύριακο, ακόμα και με δυο φίλους παρέα.

Στο δρόμο: Αρχοντική, άνετη και χωρίς να ξεχνά τον οδηγό

Στο εσωτερικό της E-Class Coupe βολεύεσαι με ευκολία στο κάθισμα το οποίο πηγαίνει αρκετά χαμηλά. Σημειώνεις την καλή ορατότητα προς τα πίσω και προς τις γωνίες του αρχοντικού αμαξώματος αλλά ευχαριστείς που υπάρχει και η κάμερα οπισθοπορείας, έτσι, “just in case”. Είναι ξεκάθαρο ότι και αυτό το μεγάλο κουπέ είναι προσανατολισμένο στην απόλυτη άνεση και τη γαλήνη του οδηγού και της συντροφιάς του, ακόμα και μετά από μεγάλο ταξίδι, στοιχείο στο οποίο επίσης ειδικεύεται, εξ’ορισμού ως Μercedes και ειδικά ως E-Class. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακά ήσυχο αυτοκίνητο. Οι μηχανικές λειτουργίες σπάνια γίνονται αντιληπτές ενώ ακόμα και σε κακό δρόμο η κύλιση δεν περνά ηχητικά στο εσωτερικό. Στην περίπτωση δε που βρει καλό, φρεσκοστρωμένο τερέν, αυτή η δίθυρη κατασκευή σε κάνει να αναρωτιέσαι κυριολεκτικά αν και πώς πατάει στο δρόμο. Δύσκολα την ενοχλούν οι λακκούβες και επιπλέον έχεις δίπλα σου μια αρμάδα από ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλεια: από το Head-Up display (έξτρα) έως τον αισθητήρα κόπωσης, το εξαιρετικά ζυγισμένο φρένο έκτακτης ανάγκης κ.ά..

Όμως, σε αυτή την εντυπωσιακή «παράσταση» ο οδηγός δεν είναι κομπάρσος. Απλώς είναι στην ευχέρειά του τι θα διεκδικήσει να πάρει από το όχημα. Το Dynamic Select δίνει πολλές δυνατότητες να βγει ένας πιο σπορτίφ χαρακτήρας προς τα έξω, επηρεάζοντας το τιμόνι, την απόκριση του γκαζιού, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και την ανάρτηση αν επιλέξετε από τα έξτρα τη λύση με τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ ή –ακόμα πιο καλά- την αερανάρτηση. Σε όλες τις βαθμίδες από το Eco προς το Sport+ είναι αισθητή η μεταβολή στη χαρτογράφηση και το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ. Ειδικά στο σαζμάν, το οποίο αγριεύει αρκετά και μαζί με τα μικρά «πτερύγια» πίσω από το τιμόνι θα ικανοποιήσει πολύ σε μια πιο «προσωπική» διαδρομή του οδηγού.
Η ανάρτηση δεν εξαφανίζει τις κλίσεις, οι οποίες όμως παραμένουν πολύ φιλικές και ήπιες. Επιπλέον το βάρος ελέγχεται αριστοτεχνικά ανεβάζοντας το επίπεδο ευελιξίας. Εντυπωσιακά τα φρένα, όχι τόσο όσο απόδοσης αφού αυτό είναι λίγο πολύ αναμενόμενο, όσο στο πόσο ακούραστα είναι και πόσο καλά ζυγισμένη αίσθηση έχει το αριστερό πεντάλ: μαλακό, προοδευτικό αλλά και απόλυτα γεμάτο και σίγουρο. Με δεδομένο ότι και ο κινητήρας διατηρεί εύκολα το κέφι του, η E 200 Coupe φτιάχνει ένα πολύ ισορροπημένο και πλήρες πακέτο.

Πηγή: AutoΤρίτη


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.