Taxi & Driver

Απάτη τα περισσότερα μπουζί που πωλούνται online

Οι αγορές online εδώ και καιρό αποτελούν την επιλογή μεγάλης μερίδας των καταναλωτών, με τις αντίστοιχες επιφυλάξεις και τους συνεπακόλουθους κινδύνους.

Ο βασικότερος όλων: δεν βλέπεις από κοντά το προϊόν, παρά μόνο αφού το έχεις αγοράσει. Και αν υπάρχει λάθος, τρέχα γύρευε. Υπό κανονικές συνθήκες. Γιατί αν υπάρχει δόλος στο «λάθος», τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο.

Μια έρευνα που διεξήχθη στην Αυστραλία, φανέρωσε ένα καθόλα ανησυχητικό φαινόμενο με την αγορά μπουζί μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με τη μελέτη, που αποτέλεσε αντικείμενο συνεργασίας πολλών κατασκευαστών και του Επιμελητηρίου Αυτοκινητοβιομηχανιών της μεγαλύτερης χώρας στην Ωκεανία, το 60% των σπινθηριστών που διατίθενται online είναι ιμιτασιόν! Η απάτη μάλιστα είναι τόσο καλοστημένη, ώστε ακόμα και τα έμπειρα μάτια των καταρτισμένων μηχανικών που συμμετείχαν στην έρευνα, δύσκολα ξεχώριζαν τα αυθεντικά από τα «μούφα» μπουζί με το μάτι!

Η συσκευασία, τα σήματα, το σχήμα, μέχρι και ο χρωματισμός συγκεκριμένων λεπτομερειών (πχ λωρίδα στο ύψος του πηνίου) είναι ταυτόσημα μεταξύ αυθεντικού και «μαϊμού». Όπως αναφέρουν οι ειδήμονες, μόνο όταν κάνοντας τομή στο μπουζί και κοιτώντας στα ενδότερα κατάφεραν να διαπιστώσουν ότι επρόκειτο για ιμιτασιόν.

Μεγαλύτερη κινητικότητα στο μέτωπο των πλαστών μπουζί, παρουσιάζουν αυτά των ιαπωνικών εταιριών. Τα Denso και NGK, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τις Honda, Toyota, Nissan και Mazda, είναι τα συχνότερα θύματα αντιγραφής. Σύμφωνα με τους Αυστραλούς μηχανικούς, μπορεί εμφανισιακά τα μπουζί να είναι ίδια, όμως από πλευράς απόδοσης δεν έχουν σχέση με τα αυθεντικά, προκαλώντας ελλιπή ανάφλεξη και οδηγώντας σε αύξηση της κατανάλωσης, προβληματική διαστρωμάτωση του καυσίμου και εκκινήσεις, αλλά και υπερθέρμανση στους θαλάμους καύσης.

Δυστυχώς, δεν γνωστοποιήθηκαν οι ιστότοποι που εμπορεύονται τα πλαστά μπουζί, όμως είναι διεθνούς βεληνεκούς. Δεν περιορίζονται δηλαδή στην αγορά της Αυστραλίας.