Taxi & Driver

Αλλαγές στις άδειες ταξί και τα πρόστιμα στις αστικές συγκοινωνίες

Νέα εγκύκλιος διευκρινίζει τις ρυθμίσεις των αδειών ταξί αλλά και τη διαγραφή προστίμων στις αστικές συγκοινωνίες.

Αναλυτικά, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Θεσπίζονται τα είκοσι (20) έτη ως όριο απόσυρσης από την κυκλοφορία των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων που προορίζονται για τη μεταφορά Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Δ.Χ.– ΕΙΔΜΙΣΘ ΑμΕΑ). Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, μπορεί να τροποποιείται ο χρόνος απόσυρσης από την κυκλοφορία των εν λόγω Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

Στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίου συνιστάται ανά διετία και με διετή θητεία Πειθαρχικό Συμβούλιο για θέματα Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε κάθε Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, λόγω της μεγάλης γεωγραφικής διασποράς των νησιωτικών Περιφερειών.

Σε περιπτώσεις παραβάσεων που τελέσθηκαν πριν από την ισχύ των διατάξεων του Κεφαλαίου 1 του ν.4530/2018 και όπου η εκμετάλλευση του Ε.Δ.Χ αυτοκινήτου έχει παραχωρηθεί, όπως αποδεικνύεται από σχετική σύμβαση ή συμβολαιογραφική πράξη, από τον ιδιοκτήτη σε εκμεταλλευτή, τότε οι προβλεπόμενες από το προηγούμενο νομικό καθεστώς διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα που κατά το προηγούμενο νομικό καθεστώς επιβάλλονταν στους ιδιοκτήτες, επιβάλλονται στους εκμεταλλευτές των Ε.Δ.Χ οχημάτων. Η εν λόγω διάταξη έχει αναδρομική ισχύ.

2. Ρυθμίζονται, οι περιπτώσεις όπου ο πωλητής του αυτοκινήτου και του δικαιώματος χρήσης αυτού ως Ε.Δ.Χ. όχημα στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος δεν αποτελεί, κατά το ισχύον θεσμικό πλαίσιο περί της κυριότητας ΕΔΧ οχημάτων και για ασφαλιστικούς λόγους (λ.χ. λόγω συνταξιοδότησης, εγκατάστασης σε χώρα του εξωτερικού) δικαιούχος κατοχής άδειας κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. οχήματος.

Οι διατάξεις των παρ. 6 και 7 αφορούν θέματα ασφαλιστικών εισφορών κατά τη μεταβίβαση κυριότητας του οχήματος και του δικαιώματος χρήσης αυτού σε σύζυγο ή τέκνο και κατά την αντικατάσταση του ΕΔΧ οχήματος. Πιο συγκεκριμένα: Με την παρ. 6 σύζυγος ή τέκνο στους οποίους μεταβιβάζεται η κυριότητα του Ε.Δ.Χ. οχήματος και το δικαίωμα χρήσης αυτού απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας. Τυχόν ασφαλιστικές οφειλές αναλαμβάνονται από τα πρόσωπα αυτά και ρυθμίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα της ανωτέρω διάταξης.

Ορίζεται ότι για την αντικατάσταση Ε.Δ.Χ οχήματος, το οποίο προηγουμένως οφείλει να έχει αποχαρακτηρισθεί, δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας. Ρυθμίζονται θέματα συνταξιοδότησης ασφαλισμένων στον οικείο ασφαλιστικό τους φορέα. Ειδικότερα, κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης δεν απαιτείται κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και της ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ οχήματος και η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι που, κατά την έναρξη χορήγησης της σύνταξης, συνεχίζουν την απασχόληση τους, διέπονται από τις διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων.

3.  Ορίζεται ότι για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου δεν απαιτείται, προηγουμένως η έκδοση της απόφασης για το χαρακτηρισμό της περιοχής ως αστικής, κατά τις  οριζόμενες στην ίδια παράγραφο της ΥΑ προϋποθέσεις.
Καθίσταται σαφές ότι η ανωτέρω διάταξη περιορίζεται μόνον στην εφαρμογή του  εκτελούμενου συγκοινωνιακού έργου των Δήμων και Κοινοτήτων, και εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή,  όπως τούτο διαπιστώνεται αρμοδίως, και όχι στο εκτελούμενο έργο των τακτικών επιβατικών  γραμμών των φορέων συγκοινωνιακού έργου για το οποίο εξακολουθεί  να υφίσταται η υποχρέωση χαρακτηρισμού μιας περιοχής ως αστικής.

4. Θεσπίζεται η διαγραφή ανεξόφλητων προστίμων στις αστικές οδικές μεταφορές επιβατών. Ειδικότερα, δεν επιτρέπεται η ταμειακή βεβαίωση και η λήψη αναγκαστικών μέτρων εκτέλεσης και είσπραξης των αντιστοιχούντων ποσών σε βάρος των κληρονόμων θανόντος προσώπου, στο οποίο έχει επιβληθεί πρόστιμο για τη μη καταβολή του νόμιμου κομίστρου στις προαναφερόμενες αστικές συγκοινωνίες, καθώς παύει η διαδικασία είσπραξης των ήδη βεβαιωμένων ποσών.