Τι χρειάζεται να ξέρεις πριν καταλήξεις στην αγορά καινούργιου και μεταχειρισμένου ταξί; Τις δικές τους συμβουλές δίνουν και 3 επαγγελματίες αυτοκινητιστές, οι οποίοι μοιράζονται μαζί μας την εμπειρία τους στον κλάδο.
Πιστεύω ότι ένα μεταχειρισμένο όχημα με λίγα χιλιόμετρα και σε πολύ καλή κατάσταση είναι αρκετά πιο συμφέρον στην αγορά του σε σχέση με ένα καινούργιο. Τα κριτήρια για αυτό ποικίλουν. Σε γενικές γραμμές, όμως, και ανάλογα με τον τρόπο εργασίας του κάθε οδηγού, ένα μεγάλο αυτοκίνητο και οικονομικό στη συντήρηση και στο καύσιμο του είναι ό,τι καλύτερο για έναν οδηγό. Για μένα, ένα station με φυσικό αέριο είναι η ιδανική επιλογή.
Δημήτρης Γκιώνης, 30 ετών, 8 χρόνια οδηγός ταξί
Και σε αυτή την ερώτηση η απάντηση θα δοθεί κυρίως βλέποντας το κλάσμα της απόσβεσης. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι ποιο είναι το πραγματικό κόστος αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Ας υποθέσουμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο κόστους 20 – 22 χιλιάδων ευρώ, κόστος που είναι πολύ κοντά στη σημερινή πραγματικότητα. Καταρχήν θα πρέπει να σκεφτούμε ότι σαν επαγγελματικό αυτοκίνητο ταξί έχει μειωμένους δασμούς. Όποτε το κέρδος με την αγορά είναι περίπου 2.000 ευρώ. Από τη στιγμή που θα το αγοράσουμε θα πρέπει να υπολογίσουμε και την επιστροφή Φ.Π.Α. 24%
Επίσης θα πρέπει να θυμόμαστε το φόρο εισοδήματος περίπου 1/4 του κέρδους, υπολογισμένο από το πρώτο ευρώ, ποσό το οποίο θα κερδίσουμε κερδίσουμε λόγω της αγοράς, καθώς επίσης και το κόστος συντήρησης που σε ένα ταξί συγκριτικά με ένα ΙΧ είναι τεράστιο. Αν επιλέξουμε την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου πιστεύω ότι κατά μέσο όρο θα πληρώσουμε τουλάχιστον 5.000 ευρώ λιγότερα για συντήρηση σε μια πενταετία! Αν συνυπολογίσουμε και την διετή εγγύηση που θα έχει το καινούργιο, αλλά και την αξία μεταπώλησης τότε νομίζω ότι η διαφορά είναι χαοτική.
Μπορεί ο καθένας να κάνει τους υπολογισμούς του ανάλογα με το αυτοκίνητο που σκέφτεται να αγοράσει και θα δει ότι το καινούργιο είναι στην πραγματικότητα φθηνότερο! Και αυτό χωρίς να υπολογίσουμε την βελτίωση των συνθηκών εργασίας μας και της βελτιωμένης παροχής υπηρεσιών που παρέχουμε με πιθανή συνέπεια την αύξηση του πελατολογίου μας!
Χάρης Κατσάνος, 29 ετών, 8 χρόνια οδηγός ταξί
Πιστεύω ότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση η επιλογή ενός επαγγελματία που, στο ξεκίνημά του, είτε θέλει να επενδύσει είτε να δοκιμάσει. Από εκεί και πέρα, πιστεύω ότι σε διάστημα μιας πενταετίας και για να βρίσκεται πάντα μέσα στον ανταγωνισμό, όπως ένα κατάστημα χρειάζεται την ανακαίνιση του έτσι και το ταξί χρειάζεται την αντικατάσταση του.
Γεράσιμος Ρωμανός, 46 ετών, 7 χρόνια οδηγός ταξί
Τελευταία νέα
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Πότε και γιατί γίνεται;
- Αιτίες υπερθέρμανσης κινητήρα αυτοκινήτου
- Αξίζει η μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;
Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.