Taxi & Driver

8 tips καλής λειτουργίας του αυτόματου σασμαν

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων κερδίζουν όλο και περισσότερους οπαδούς και. Η φθορά όμως είναι αναπόφευκτη. Ας δούμε όμως μερικές συμβουλές για την σωστή λειτουργία ενός αυτόματου σασμάν.

  1. εν θα πρέπει να μπαίνει ο μοχλός επιλογής σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνητο είναι προσωρινά σταματημένο. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό λάθος γιατί έτσι δίνεται η εντύπωση πως το όχημα τείνει να ξεκινήσει (σπρώχνει)  και ο οδηγός το ζορίζει με το φρένο. Αυτό όμως δεν ισχύει, γιατί όταν το φρένο είναι πατημένο σε ακινητοποιημένο όχημα τότε το κιβώτιο αποσυμπλέκει την ταχύτητα και παραμένει ακινητοποιημένο. 
  2. Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπονείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.
  3. Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D, είτε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημένο το γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με στροφές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα κινούμενα μηχανικά μέρη.
  4. Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέπει να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει πρώτα να ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το φρένο και στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να ΄΄κρεμάσει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρενο. Μόνο έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση Ρ. Ωστόσο ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή όταν γίνεται η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει πρώτα να βγει ο λεβιές από τη θέση Ρ και μετά να κατεβει το χειρόφρενο. Αυτό ισχύει περισσότερο για παρκάρισμα σε έδαφος με κλίση. 
  5.  Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλογής θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι απότομα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνητα από 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσωματωμένο εγκέφαλο.
  6. Χρειάζεται προσοχή  κάθε φορά που παίρνει μπροστά  το όχημα, να έχει  έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγηση και όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο του αυτόματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
  7. Θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά η στάθμη στο αυτόματο κιβώτιο, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότερα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο υπάρχει δείκτης λαδιού, σε άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να ελεγχθεί από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνεργείο.
  8. Επίσης, σημαντική είναι και η συντήρηση του αυτόματου κιβωτίου. Πρέπει να τηρούνται τα χρονικά- χιλιομετρικά περιθώρια του κατασκευαστή.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.