Taxi & Driver
Άνδρας οδηγεί σε δρόμο με χιόνι
5 συμβουλές οδήγησης για την συντήρηση του αυτοκινήτου τον χειμώνα

5 συμβουλές οδήγησης για την συντήρηση του αυτοκινήτου τον χειμώνα

Ο χειμώνας έχει έρθει για τα καλά στην Ελλάδα, με τις θερμοκρασίες να μειώνονται καθημερινά όλο και περισσότερο. Όταν φτάνει αυτή η εποχή είναι σημαντικό για όλους τους οδηγούς να γνωρίζουν πως θα προστατέψουν το αυτοκίνητο τους από τα έντονα καιρικά φαινόμενα. 

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί πρέπει να ακολουθήσουν 5 βασικές συμβουλές ώστε να έχουν “ήσυχο το κεφάλι τους” : 

  • Τακτικός έλεγχος υγρών 
  • Σωστή συντήρηση της μπαταρίας 
  • Χρήση του κλιματισμού 
  • Συχνός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών
  • Ενεργοποίηση πίσω φώτων ομίχλης 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την σωστή συντήρηση του οχήματος τους χειμερινούς μήνες, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Τακτικός έλεγχος υγρών 

Τα δύο βασικά υγρά σε ένα αυτοκίνητο που χρήζουν την προσοχή του οδηγού, είναι το ψυκτικό υγρό του κυκλώματος ψύξης και το υγρό για τον καθαρισμό του παρμπριζ. Μάλιστα, το ψυκτικό μέσο είναι υπεύθυνο για την απορρόφηση μεγάλου μέρους θερμότητας από τον κινητήρα. Στόχος του υγρού είναι να μην υπερθερμανθεί ο κινητήρας και δημιουργηθούν προβλήματα σε ολόκληρη την λειτουργία του αυτοκινήτου.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί υγρά τα οποία είναι ανθεκτικά στις χαμηλές θερμοκρασίες, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να παγώσουν. Πρέπει να διαλέξει υγρά τα οποία έχουν ένδειξη λειτουργίας ακόμα και σε θερμοκρασίες που φτάνουν κάτω από τους 0ºC. Η συντήρηση των υγρών το χειμώνα είναι απαραίτητη γιατί μπορεί να προφυλάξει το αυτοκίνητο από περιττές ζημιές. 

Σωστή συντήρηση της μπαταρίας

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα η συντήρηση του αυτοκινήτου το χειμώνα είναι το παν, για αυτό οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν την τάση της μπαταρίας τους. Μάλιστα, στην περίπτωση που ένα όχημα διατηρείται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, η αγορά ενός φορτιστή μπορεί να αποτελεί μία έξυπνη λύση. Ωστόσο, εκτός από τον συχνό έλεγχο της τάσης, οι οδηγοί μπορούν να συντηρήσουν την ζωή της μπαταρίας τους, με την καλύτερη χρήση της. 

Ειδικότερα, θα πρέπει πρώτα να ενεργοποιούν τον κινητήρα και μετά να ανοίγουν τα υπόλοιπα συστήματα του οχήματος. Αν η μπαταρία χρονολογείται άνω των 5 ετών, οι οδηγοί θα πρέπει, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, να κάνουν μία μεγάλη βόλτα με το αυτοκίνητο. Οι μικρές και σύντομες διαδρομές δεν βοηθούν την μπαταρία καθώς δεν προλαβαίνει να φορτίσει. 

Παράλληλα, για να φορτίσει σωστά μία μπαταρία θα πρέπει οι οδηγοί να ελέγχουν αν τα καλώδια είναι σφιχτά συνδεδεμένα με τους πόλους και να τα ψεκάζουν με αντισκωριακό. Επιπλέον, για την καλύτερη συντήρηση της μπαταρίας, οι οδηγοί θα πρέπει να βεβαιώνονται ότι ο ιμάντος του δυναμό είναι τεντωμένος. Ακόμη, οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν τακτικά την στάθμη των υγρών, για να συμπληρώσουν όποτε χρειαστεί. Όσον αφορά, τις μπαταρίες ξηρού τύπου στις οποίες δεν επιτρέπεται η συμπλήρωση υγρών, θα πρέπει να ελέγχονται συχνά από την ειδική ένδειξη. 

Αυτοκίνητα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας σε καιρό χιονιά
Σωστή συντήρηση της μπαταρίας

Χρήση του κλιματισμού 

Το λάθος που επαναλαμβάνουν συχνά οι οδηγοί είναι η χρήση του “καλοριφέρ” αντί για το air-condition, κατά τους χειμερινούς μήνες. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να κάνουν οι οδηγοί για την καλύτερη συντήρηση του οχήματος, είναι να αξιοποιούν τον κλιματισμό για να ζεστάνουν την καμπίνα του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο κλιματισμός βοηθά τα τζάμια να ξεθαμπώσουν, διευκολύνοντας την οδήγηση. Βέβαια, δεν είναι υποχρεωτικό να λειτουργεί καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού, μόνο σε τακτά χρονικά διαστήματα, μειώνοντας και την κατανάλωση στα καύσιμα. 

Ένα ακόμη πλεονέκτημα που προσφέρει η χρήση του air-condition είναι ότι βοηθά και στην καλύτερη συντήρηση του συστήματος το χειμώνα. Με την ενεργοποίηση του κλιματισμού, τίθεται σε λειτουργία και ο συμπιεστής του, με αποτέλεσμα να γίνεται σωστή λίπανση του συστήματος. Μάλιστα, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μία φορά την εβδομάδα ή κάθε 15 ημέρες, πρέπει οι οδηγοί να αξιοποιούν τον κλιματισμό. 

Συχνός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών

Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι μία από τις πιο εύκολες και σημαντικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει ένας οδηγός για την συντήρηση του οχήματος. Η πίεση των ελαστικών σχετίζεται με τον αέρα που διαθέτουν στο εσωτερικό τους, ενώ διαφοροποιείται με βάση τις προδιαγραφές του εκάστοτε αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών 1 φορά τον μήνα για προληπτικούς λόγους. 

Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο από ένα συνεργείο όσο και από τον ίδιο τον οδηγό. Ειδικότερα, αν ένας οδηγός θέλει να μετρήσει μόνος του, την πίεση που έχουν τα ελαστικά πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα ειδικό εργαλείο μέτρησης, το μανόμετρο. Μόλις μετρήσει τον αέρα που έχουν τα λάστιχα, πρέπει να χρησιμοποιήσει έναν αεροσυμπιεστή ώστε να προσφέρει ή να αφαιρέσει πίεση στο εσωτερικό τους. Βέβαια, για να γίνει σωστή δουλειά, ο οδηγός θα πρέπει να γνωρίζει την κατάλληλης πίεσης, δηλαδή τη μονάδα PSI  (Pounds per square inch), η οποία  φανερώνει τις μονάδες ισχύος ανά τετραγωνική ίντσα που χρειάζονται τα ελαστικά. 

Αν σε ένα αυτοκίνητο η πίεση των ελαστικών δεν είναι σωστή, δηλαδή είναι φουσκωμένα περισσότερο ή λιγότερο από όσο χρειάζεται, το αυτοκίνητο θα αρχίσει να εμφανίζει προβλήματα και δεν θα είναι ασφαλές για τους επιβάτες. Ειδικότερα, στην περίπτωση που τα ελαστικά του αυτοκινήτου έχουν λιγότερη πίεση από εκείνη που αναγράφει ο κατασκευαστής, ο οδηγός δεν μπορεί να ελέγξει πλήρως το όχημα στις στροφές. Παράλληλα, η υποπίεση μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση των ελαστικών και γρήγορα φθορά στο εξωτερικό τους. Τα ελαστικα που έχουν λιγότερη από την απαιτούμενη πίεση, επηρεάζουν άμεσα την απόδοση του φρεναρίσματος, όπως επίσης και τη κατανάλωση των καυσίμων που χρειάζεται ένα όχημα

Αντίστοιχα, όταν τα λάστιχα του αυτοκινήτου διαθέτουν περισσότερο αέρα, βρίσκονται σε κατάσταση υπερπίεσης και το όχημα “μπαλονάρει”. Δηλαδή, μειώνονται τα κρατήματα του, καθιστώντας  επικίνδυνη την οδήγηση. Μάλιστα, λόγω της μειωμένης προσφυγής, τα ελαστικά εμφανίζουν γρηγορότερα φθορές στο κέντρο τους. Η πίεση που ασκείται στο εσωτερικό των ελαστικών, αναγκάζει τον κινητήρα να δουλέψει περισσότερο. Επίσης, η υπερπίεση αυξάνει την κατανάλωση των καυσίμων και την απόσταση φρεναρίσματος του οχήματος. 

Πηγή: 


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.