Deprecated: Το class-oembed.php είναι παρωχημένο από την έκδοση 5.3.0 και μετά! Χρησιμoποιήστε το wp-includes/class-wp-oembed.php αντ' αυτού. in /home/taxianddriver/public_html/wp-includes/functions.php on line 5401
Taxi & Driver
κιβώτιο
5 κανόνες για το αυτόματο κιβώτιο: Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε

5 κανόνες για το αυτόματο κιβώτιο: Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε

Η άνεση που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε ένα αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο, είναι το μεγαλύτερο του προσόν σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτει. Ουσιαστικά, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί τμήμα της μηχανής των αυτοκινήτων και περιλαμβάνει αλληλένδετα μηχανικά μέρη, τα με την πάροδο του χρόνου και την συνεχή χρήση, φθείρονται. Ωστόσο, με τη σωστή χρήση είναι πολύ πιθανόν να καθυστερήσουμε τη συγκεκριμένη φθορά.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με ποιες συνήθειες πρέπει να αποφεύγετε στα αυτόματα αυτοκίνητα, συνεχίστε την ανάγνωση.

 1. Ποτέ «νεκρά» σε φανάρι ή εν κινήσει

Εν αντιθέσει με τα χειροκίνητα κιβώτια, όπου επιβάλλεται να «νεκρώνουμε» σε κάθε στάση, στα αυτόματα οχήματα δεν πρέπει να επιλέγετε τη θέση Ν (Neutral-Νεκρά) όταν σταματάτε σε φανάρι. Μπορεί να δημιουργείται η εντύπωση πως το κιβώτιο «ζορίζεται» όταν βρισκόμαστε σε στάση, ωστόσο τα σύγχρονα κιβώτια είναι αρκετά «έξυπνα» και καταλαβαίνουν πως το αυτοκίνητο βρίσκεται σταματημένο και έτσι κάνουν αποσυμπλοκή στο δίσκο, εξαλείφοντας τις τριβές και τη φθορά. Επιπλέον, όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση Ν, ο κινητήρας ανεβάζει περισσότερες στροφές συγκριτικά με τη θέση D(Drive), γεγονός που σημαίνει αυξημένη κατανάλωση. Αντίστοιχα, αυτό συμβαίνει και όταν αφήνετε ένα όχημα να ρολάρει χωρίς ταχύτητα στο κιβώτιο και σε περιπτώσεις μάλιστα που βρίσκεστε σε κατηφόρα, θα καταπονήσετε και τα φρένα σας.

στα αυτόματα οχήματα δεν πρέπει να επιλέγετε τη θέση Ν (Neutral-Νεκρά) όταν σταματάτε σε φανάρι.
Αποφεύγουμε τη «νεκρά» σε φανάρι ή εν κινήσει στα αυτόματα οχήματα

2. Ποτέ από D σε R αν δεν ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν αλλάζουμε από πρώτη σε όπισθεν και αντίστροφα για κανένα λόγο, καθώς θα προκαλέσετε ζημιά στο κιβώτιο του αυτοκινήτου σας. Φυσικά, το κιβώτιο δεν επιτρέπει από μόνο του κάτι τέτοιο, ωστόσο δεν παύει να ζορίζεται ο μηχανισμός λειτουργίας του, προκαλώντας ακόμα και ζημιά, η οποία θα είναι καταστροφική για το κιβώτιο.

εσωτερικό αυτοκινήτου
Ποτέ από D σε R αν δεν ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα

3. To παρκάρισμα έχει τα μυστικά του

Όπως και στη προηγούμενη περίπτωση πριν βάλετε τον επιλογέα στη θέση P (Parking), το όχημά σας θα πρέπει να είναι πλήρως ακινητοποιημένο. Σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να προκαλέσετε ζημιά στο κιβώτιό σας. Συγκεκριμένα, επειδή τα γρανάζια βρίσκονται σε κίνηση, κινδυνεύει ο μηχανισμός που προσπαθεί να τα σταματήσει. Επιπλέον, θα πρέπει πάντοτε, όταν παρκάρετε σε έδαφος με κλίση, πέρα από την επιλογή της θέσης Ρ, να χρησιμοποιείτε και το χειρόφρενο, διότι το κιβώτιο δεν επαρκεί και οι μηχανισμοί του δέχονται πιέσεις.

4. Κάντε συνετές εκκινήσεις – Μην αφήνετε σιγά σιγά το φρένο

Η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει να είναι ομαλή και προοδευτική. Αποφύγετε ενώ το αυτοκίνητό σας βρίσκεται στη νεκρά, να μαρσάρετε και τη στιγμή που «φορτώσει» στροφές ο κινητήρας να βάλετε τη σχέση D. Αν θέλετε πιο «εκρηκτικές» επιδόσεις τότε επιλέξτε τη θέση D και βυθίστε απότομα το πεντάλ του γκαζιού (kickdown).

Επιπροσθέτως, όταν εκκινείτε το αυτοκίνητο, δε θα πρέπει να αφήνετε διστακτικά το φρένο, αλλά αποφασιστικά. Σε αντίθετη περίπτωση το κιβώτιο δίνει εντολή να ξεκινήσει το όχημα και εμείς στην ουσία το πιέζουμε να μείνει σταματημένο με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τριβές μέσα στο κιβώτιο, συνεπώς και η θερμοκρασία. Το τελευταίο ισχύει και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπου δεν θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονη χρήση του πεντάλ του γκαζιού και του φρένου για τους ίδιους λόγους.

5. Μην κατεβάζετε χειροκίνητα σχέση – κάντε kick down

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων παίρνουν εντολή για να ανεβοκατεβάσουν σχέσεις από τις στροφές του κινητήρα. Όταν επιταχύνετε και ανεβαίνουν οι στροφές, τα κιβώτια προετοιμάζονται να ανεβάσουν σχέση και φυσικά το αντίστροφο. Δεν πρέπει,λοιπόν, όταν επιταχύνετε να κατεβάσετε χειροκίνητα σχέση. Αν θέλετε τη μέγιστη δυνατή δύναμη, για παράδειγμα για προσπέραση, καταφύγετε στη λύση του kickdown. Ειδικότερα, το κιβώτιο θα επιλέξει μόνο του την καταλληλότερη σχέση και θα κατεβάσει μία ή και περισσότερες σχέσεις.

εσωτερικό αμαξιού με λεβιέ
Ο λεβιές καταπονείται όταν στηρίζουμε το χέρι μας σε αυτόν.

Βέβαια, πέρα από αυτά τα 5 βασικά που πρέπει να προσέξετε, μία ακόμα πολύ κακή συνήθεια που έχουν οι οδηγοί, η οποία ισχύει και για τα χειροκίνητα κιβώτια, είναι να στηρίζετε το χέρι σας στο λεβιέ. Μπορεί να ακούγεται παράλογο, ωστόσο με τη συγκεκριμένη κίνηση καταπονείται το δαχτυλίδι του επιλογέα που αλλάζει γρανάζια, με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά, η οποία θα σας κοστίσει αρκετά χρήματα για να την επισκευάσετε.


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.