Taxi & Driver
μποτιλιάρισμα στο δρόμο
4 βασικές συμβουλές για τους οδηγούς ώστε να αντιμετωπίσουν το μποτιλιάρισμα

4 βασικές συμβουλές για τους οδηγούς ώστε να αντιμετωπίσουν το μποτιλιάρισμα

Το μποτιλιάρισμα είναι το βασικό πρόβλημα όλων των μεγάλων πόλεων, καθώς δημιουργούν σύγχυση και εκνευρισμό στους οδηγούς. Η αναστάτωση που αισθάνονται οι οδηγοί που μένουν για ώρες ακινητοποιημένοι στο δρόμο, το μόνο που πετυχαίνει είναι να επιδιδόνει το πρόβλημα. Όλοι κατηγορούν την τύχη και τις υποδομές του κράτους και δεν έχουν άδικο για κανένα από τα δύο σενάρια ισχύουν. Όμως, κανείς δεν σκέφτεται ότι η οδηγική τους συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει την κατάσταση. 

Ο τρόπος με τον οποίο οδηγούν κατά τη διάρκεια της κίνησης είναι ανάλογος του εκνευρισμού τους. Οδηγούν νευρικά και απρόσεκτα, ωστόσο αν ελέγχουν την κίνηση από εφαρμογές, διατηρούν μια σταθερή ταχύτητα, δεν κάνουν απότομες προσπεράσεις και προσέχουν να περνούν γρήγορα στο πράσινο φανάρι,  η κίνηση θα βελτιωθεί. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις μεθόδους αποφυγής της κίνησης,  συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. 

Ποιες είναι οι εφαρμογές παρακολούθησης της κίνησης; 

Η πιο αποτελεσματική μέθοδος που μπορούν να ακολουθήσουν οι οδηγοί ώστε να αποφύγουν όσο το δυνατόν περισσότερο το μποτιλιάρισμα, είναι να παρακολουθούν την κίνηση μέσω εφαρμογών. Με αυτό το τρόπο μπορούν να κυκλοφορούν σε δρόμους που δεν έχουν ακινητοποιημένα οχήματα. Η πιο δημοφιλής εφαρμογή εμφάνισης της κίνησης είναι οι χάρτες της Google (Google maps). Η Google δεν αποτελεί μόνο ένα χρήσιμο εργαλείο για την προβολή των συντομότερων διαδρομών, είναι και ένα application που δείχνει πόση κίνηση επικρατεί στους δρόμους. Όταν στην διαδρομή που έχει βάλει ο οδηγός, ο δρόμος εμφανίζεται κίτρινος, η κίνηση θεωρείται μέτρια, αν είναι κόκκινος τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα πολύ ώρα, ενώ αν είναι πράσινος, τα αυτοκίνητα κινούνται χωρίς εμπόδια. 

Φυσικά, εκτός από την Google, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν το επίσημο website της Ελληνικής Αστυνομίας. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παρουσιάζει σε μία λίστα όλους τους δρόμους της Αθήνας ενώ με μία κίτρινη ή πράσινη ένδειξη δείχνει ποιοι δρόμοι έχουν κίνηση. Αν οι οδηγοί θέλουν να βλέπουν τους δρόμους μέσα σε ένα χάρτη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την σελίδα του Taxi&Driver . Με κόκκινο χρώμα δηλώνονται οι δρόμοι με κίνηση, με κίτρινο όταν παρατηρούνται μικρές καθυστερήσεις και με πράσινο, οι δρόμοι στους οποίους τα αυτοκίνητα κινούνται ελεύθερα. 

Γιατί πρέπει ο οδηγός να διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα;

Μία συχνή συνήθεια των οδηγών είναι να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας που ορίζουν οι σημάνσεις στο δρόμο, με αποτέλεσμα να φρενάρουν απότομα, μόλις δουν ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός ότι η αύξηση του ορίου ταχύτητας μπορεί να προκαλέσει σοβαρά τροχαία, ενισχύοντας τις πιθανότητες δυστυχήματος κατά 8%.  Όταν οι οδηγοί κινούνται στα πλαίσια των επιτρεπόμενων ταχυτήτων, δίνουν το χρόνο στο μποτιλιάρισμα να αυτορυθμιστεί. Ως αποτέλεσμα, είναι πολύ πιθανό όταν ο οδηγός φτάσει στο σημείο που επικρατούσε η κίνηση, να δει ότι έχει μειωθεί σημαντικά. Επίσης, όσο ο οδηγός έχει μία σταθερή ταχύτητα μπορεί να πατήσει έγκαιρα το πεντάλ του φρένου ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο σε μία κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. 

κόνηση στο δρόμο
Γιατί πρέπει ο οδηγός να διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα;

Ποια είναι η συνέπεια από την συνεχή αλλαγή λωρίδων; 

Όταν η κίνηση στους δρόμους είναι αυξημένη, πολλοί οδηγοί προσπαθούν να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να φτάσουν πρώτοι στο φανάρι, καθώς η αναμονή στην σειρά και την λωρίδα τους κουράζει. Αυτό που κάνουν μερικοί είναι να αλλάζουν συνεχώς λωρίδα, κατευθυνόμενοι πάντα προς εκείνη με τα λιγότερα αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα είναι πολύ απλό και προφανές, η συμφόρηση που επικρατούσε πριν, γίνεται 10 φορές χειρότερη, ακινητοποιώντας ακόμα περισσότερο τα οχήματα. Για να μην ενισχύεται το πρόβλημα από τους ίδιους τους οδηγούς, πρέπει να αποδεχθούν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι έξυπνο και να συμμορφωθούν σε μία λωρίδα. Όταν οι οδηγοί κατευθύνονται σε μία λωρίδα και δεν μετακινούνται διαρκώς δεξιά και αριστερά, βοηθούν στην αποσυμπίεση της κίνησης. Μάλιστα, με αυτό το τρόπο μειώνονται και οι πιθανότητες πρόκλησης κάποιου ατυχήματος καθώς οι οδηγοί μπορούν να κρατήσουν μία ασφαλή απόσταση από το μπροστινό όχημα. 

Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει ο οδηγός να αντιδρά γρήγορα στο πράσινο φανάρι; 

Όταν ο οδηγός φτάσει επιτέλους στο πράσινο φανάρι, έχει την τάση να αφαιρείται, καθώς έχει εφησυχαστεί ότι σίγουρα θα περάσει πρώτος. Το φανάρι ανάβει και εκείνος το βλέπει μετά από μερικά δευτερόλεπτα, γεγονός που οδηγεί στην διατήρηση της κίνησης. Όταν ο πρώτος καθυστερήσει, θα περάσουν λιγότερα αυτοκίνητα από αυτά που θα προλάβαιναν υπό κανονικές συνθήκες. Παραδείγματος χάριν, αντί για 7 αυτοκίνητα θα περάσουν 5, ενισχύοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι οδηγοί της πρώτης σειράς είναι να παρατηρούν το φανάρι και μόλις γίνει πράσινο, να ξεκινήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν. Φυσικά, την ίδια ακριβώς αντίδραση πρέπει να έχουν και τα οχήματα της δεύτερη σειράς.  

Παρακάτω ακολουθεί ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο, το οποίο παρουσιάζει τους λόγους που επικρατεί μποτιλιάρισμα στους δρόμους και τους τρόπους αντιμετώπισής του. 

Πηγή:


Τελευταία νέα

Ακολουθήστε το taxianddriver.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις απο την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο taxianddriver.gr.